09 November 2010

Video Panduan & Tips Peminat Sugar Glider


Salam...
Kebelakangan ni ramai yang search mengenai "sugar glider" kat blog Lanunsepet. Pada siapa yang tak tahu apakah itu Sugar Glider / Sugar Bear / Honey Glider. Refer artikel Lanun tentang haiwan ni sebelum ni [Sugar Glider : Comel & Manja, Nak Pelihara Tak?]

Binatang ini merupakan binatang seperti tupai yang kecil dan sangat comel. Ia jinak dan perlu pengjagaan rapi. Mungkin makin ramai orang Malaysia nak bela sugar gilder ni, tapi sebelum memelihara sugar glider korang kena tahu fakta, ilmu penjagaan, diet, ubat, kandang, pemakanan dan sebagainya.

Jadi untuk itu, Lanun akan kongsikan beberapa video informasi tentang binatang comel ni. Ia adalah video oleh seorang doktor veterinar Doctor David M Brust yang juga seorang peminat sugar glider. Banyak maklumat yang korang boleh dapat dari video ni sebelum buat keputusan untuk membeli seekor sugarglider.

Nak tahu? Nak belajar lagi pasal Sugar glider? KLIK SINI [ Channel Youtube Pakar Sugarglider ] atau klik gambar di atas. atau pergi ke Youtube dan search "sugarglidervet" ok. Semoga ia beri lebih informasi untuk korang semua. Adios he3.
Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

suffer8zine said...

member den ade binatang ni, heheh, sampai nix die pon sugarglider

Terkini : Mati Dipijak Gajah

Anonymous said...

Mule2 memang garang k sg nie