04 December 2010

Naik Naik dan Naik... Bila Gaji nak Naik?


Bermula 4 Disember hari ini 4 barang keperluan harian rakyat Malaysia akan naik, berikutan kerajaan telah mengurangkan subsidi bagi 4 barangan berikut. 4 benda ni dah naik,Bila gaji nak naik Datuk Seri?

+ Petrol RON95 NAIK 5 sen ---> RM1.90 seliter (sebelum RM1.85)
+ Diesel NAIK 5 sen ---> RM1.80 seliter (sebelum RM1.75)
+ Gas LPG NAIK 5 sen ---> RM1.90 sekilogram. (sebelum RM1.85)
+ Gula NAIK 20 sen ---> RM2.10 sekilogram. (sebelum RM1.90)

Kali terakhir barang naik? Julai yang lalu.. Gula dan Minyak serta Gas akan membawa kenaikan semua harga barang, termasuk harga makanan dan minuman serta barang sebab Lori nak angkut guna petrol maa.. bersedialah rakyat Malaysia...

Lanun tak marah pasal subsidi tu pun, sebab memang ada sesetangah kenaikan memang tak leh nak elak. Tapi apa yang Lanun harapkan adalah supaya ada kenaikan gaji bagi orang orang yang berhak, dan kerajaan patutkan kurangkan pembaziran sebaik mungkin, kenaikan ni pasti membebankan.
Blog Widget by LinkWithin

9 komen disini yer..:

9W2URY said...

makin difikir bertambah bercelaru,
harap ada yg boleh membantu,
jangan ah-long diminta bantu,
kelak masa depan bertambah haru.

kah,kah.... pantun spontan tu...

LaNuNsepet said...

hebat hebat.. he3..
kami cuma mau tolong.. along bukit beruntong!

Mizi a.k.a SKELERTOR said...

takleh nak salah kan kerajaan 100% gak kalo myk naik.. bkn negara kite control harge myk dunia..

kite hidup kat malaysia slama ni pun bergantung sgt pade subsidi tu sbb kalo naik wlupun 1 sen sume orang melayu mengelopoh..

cube tgk Cina ade die kisah? senyap je kan.. die bukan bumiputera so mmg dah biase tak dpt hak2 mcm kite ni.. cube jgn cpt melatah..

aku ckp mcm ni pun bkn sbb aku kaye.. tp atas dasar "nak bt mcm mane mende tu dah gitu" tu je..

LaNuNsepet said...

Yup mmg betul tu.. Lanun pun tak marah pasal subsidi tu pun, smpi bila nak manja kan. lanun paham pasal harga minyak tu.

Cuma harapkan kenaikan gaji jer :-) kesian kat orang2 susah.

Sufi Tshirt Printing said...

igtkan RON97 je yang naik..skali RON95 pun naik..baru nk senyum lebar..huhu..ampeh tol

wann said...

kerajaan la ni semakin merapu dgn projek pembangunan yg x mendatang kan faedah, duit x cukup naikkan harga minyak. lepastu harga brg keperluan naik,tapi gaji x naik....
yg paling teruk warga kota yg berkeluarga lah..
sengsara hidup lani

Anonymous said...

jangan marah pada kerajaan bn ,pru 13 pastikan pangkah lagi kerajaan bn kesayangan kita,hidup barisan nasional ,kerajaan kita,naik la lagi barang barang lain spt api air minyak gas dan apa apa yang patut naik kami semua tetap setia pada anda ,hidup bn!kami semua tetap pangkah anda semua, untuk rakyat bangsa dan agama, naik la lagi demi untuk anda kami rela berkorban jiwa dan raga kami. Untuk 1 malaysia(rakyat diutamakan).

Anonymous said...

biarkan lah baru kena dengan kita melayu nie. takdak sapa pun nak bela lagi. kerajaan skang pun dah tersepit depan kita hak melayu dipertahankan. tapi yg sebenar makin hilang hak ada ler..bab harga naik pun biar la yg susah org melayu gak. org melayu kan bangsa yang paling bertolak ansur buat la mcm mana pun takpe tak marah nyer. mana ada melayu nak bersatu berani mcm dulu. berani buat jahat byk la org muda kita. sebab tu bangsa lain tengok melayu menyampah dlm hati. takut dah hilang sebab ramai pun mcm lalat jer. jgn marah aku pun melyu gak tapi ini la kenyataan.

Anonymous said...

cccccccc