31 December 2009

Malam Ambang 2010 , Pasti Ada Saja Maksiat Berlaku....

Salam...

Selamat menyambut tahun baru masihi 2010, seperti biasa malam ni akan berlansung countdown kat serata malaysia menyambut kedatangan 1 januari 2010 selepas kul 11.59pm malam ni. Dalam kita kecoh-kecoh tahun baru 2010 ni sebenarnya kita dah masuk 14 Muharram dah pun..


Antara topik hangat 2,3 hari ni kita sibuk dok bincang ape la azam tahun baru ni kan. Teruskanlah azam 1431 yang lepas, atau agaknya ada  beza azam tahun 2010 ni ngan azam tahun baru hijrah kita 1431 yang lepas? he3.. ada beza?.. atau takda beza? sebab tahun baru 1431 hijrah aritu kita tak azam pun kot.. Apa yang berlaku sekarang golongan muda kurang sensitif dengan tarikh-tarikh dalam takwim hijrah, sehinggakan mereka utamakan tarikh2 masihi seperti tahun baru masihi, valentine, dan sebagainya sehinnga mengabaikan yang lebih utama.



Lanun harapkan teruskan dengan azam korang.. pastikan ia sesuatu yg baik kerna apa yang utama adalah kandungan azam tu dan ia dilakukan bersungguh-sungguh..:-)

"Hari ini lebih bari dari hari yang semalam.."

"Tahun ini lebih baik dari tahun lepas...

"Semester ini lebih baik dari semester-semester lepas... "

Rasulullah SAW Berpesan.....

Sesungguhnya orang yang paling berjaya ialah orang yang hari ini lebih baik daripada semalam dan orang yang gagal adalah orang yang hari ini lebih teruk daripada semalam, manakala orang yang terpedaya adalah orang yang hari ini sama dengan hari semalam - hadis riwayat Bukhari dan Muslim.

Lanun : Maksiat berleluasa pada malam tahun baru 2010 ni..tunggu sahaja berita keesokannya.. jauhi maksiat dan jauhilah budaya barat yang merosakkan agama islam..


* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

4 komen disini yer..:

'AQILAH said...

selamat tahun baru !

AzuanBudakPandai said...

semmoga dijauhi maksiat malam ni huhu

niesz said...

betul tu..moga2 kite xmakin jauh dr NYA..ya ALLAH..moga kami sentiase dlm rahmatMU..

sharamli said...

buaya darat jugak perlu menjauhkan diri dari mangsa..erk?

d0akan xde la benda2 xel0k jdik wal0pun kita tau..mesti ad jgk