01 January 2010

Hebat Beb... Seorang Ulama Dan Juga Photographer....

Salam...
Selamat hari cuti... Ape korang buat sempena cuti hari ni? Lanun tak buat ape pun just menghadap intenet ni jar...naik sakit pinggang dah.. he3. Kali ni Lanun nak share sesuatu info yang mungkin korang tak tahu.. (dah tahu pun wat-wat tak tahu k.. ha3). Tapi lanun baru hari ni lanun tau..tak sangka betul ar..(penuh respek!!)



Anda kenal Ustaz azhar Idrus? Rasanya ramai yang kenal.. beliau ni seorang tok guru/ulama yang terkenal kat terengganu (Surau Ladang) dan jugak dunia internet ni..Website beliau boleh korang ushar kat sini http://www.ustazazhar.com/v1/ . Lanun pun penah ikuti kuliah dier yang lanun download masa dulu. Macam-macam persoalan dari hadirin dia jawab dari sekecil perkara sehinggalah sebesar perkara.. mcm-mcm bahagian sirah,tafsir,fiqh dan sebagainya. Untuk azhar ni jugak seorang yang kelakar.


Yang Lanun baru tau nyer tadi lanun terbaca yang tok guru kita ni Ustaz azhar Idrus , juga seorang photographer..Banyak photoshoot lawa-lawa dan view yang cantik dier tangkap dan rakam kan kat dalam website photo beliau. Tak sangka!! seorang ulama yang nampak gaya  bersahaja  pandai mengendalikan kamera mahal DSLR..he3.. memang hebat.. siap editing guna photoshop lagi. Korang leh check out website photo beliau kat sini http://www.digitalmukmin.com/





Sedikit Biodata Beliau : (Credit to AkuMuzikhampa)

* Asal Kampung Ladang, Kuala Terengganu.
* Bersekolah di Sekolah Inggeris Sultan Sulaiman Kuala Terengganu hingga Tingkatan 6.
* Pernah menjadi seorang guru muzik pada tahun 1985
* Mulai belajar agama sekitar tahun 1990.
* Belajar secara talaqqi lebih kurang dengan lapan orang guru dalam tempoh 12 tahun.
* Antara guru beliau ialah Tuan Guru Haji Muhammad Zin Pondok Lubuk Pandan Wakaf Tapai.

Lanun : respek sungguh dengan ustaz azhar idrus ni.. memang mantap.. banyak lagi ulamak malaysia yang patut kita dekati kerana rahmat Allah sentiasa bersama pewaris nabi ini.. We respect Ulamak!!



* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

3 komen disini yer..:

niesz said...

smart nyer pic die..suke tgk..emm..ustaz ni 2 in 1 la..hihi..serba boley..

LaNuNsepet said...

he3.. tau takpe...

chekZu said...

oo..ustaz azhar..best gak kuliah2 die..klakar..