01 October 2010

Bayaran Balik Pinjaman Pelajaran Peminjam Peringkat Sijil Politeknik dan Kolej Komuniti ambilan 1988-2005

Kepada semua peminjam Tabung Pinjaman Pelajaran Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) peringkat Sijil Politeknik dan Kolej Komuniti ambilan tahun 1988-2005, bayaran balik pinjaman hendaklah dibuat terus kepada Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia (KPTM) mulai 1 November 2010. Ini kerana urusan kutipan bayaran balik pinjaman telah diserahkan kepada KPTM mulai terikh tersebut.

Untuk maklumat lanjut, sila lihat surat makluman di bawah.

Harap maklum, terima kasih. - Bahagian Tajaan Pendidikan-
Laman web KPM www.moe.gov.my
Blog Widget by LinkWithin

11 komen disini yer..:

Anonymous said...

macam hampeh.. dulu KPM dah bagi diskaun bagi peminjam yang xmampu bayar.. dari RM4k cuma bayar 1k jek.. sekarang KPTM plak yang mintak balik baki RM3k lagi tu.. bley plak cenggitu ek..

LaNuNsepet said...

to anynomous : sila bawa isu ni ke media, atau pihak yang berwajib, semoga dapat diselesaikan. Kesian pada pemimjam yang tak semua org2 senang.

CpuT gOnDanG said...

kes silap baca surat je nih.. xde diskaun pon sebenarnya kekeke.. surat amaran tu mintak jelaskan 1/4 dari jumlah pinjaman.. bukannye dia bagi pree 3/4 lagi tu..

LaNuNsepet said...

to CPut Gondanng :

Larr..yerke.. harap anynomous paham ape arahan sebenar.. mesti baca tak habis la anynomous ni heheh.

tq pada CPut atas info ini yer :-)

TQ TQ

alinac lover said...

ngee~ thanks info~

Anonymous said...

bayarlah...da nama pun pinjam...;)itupun orang bagi pinjam.dah baik sangat.bersyukur.dan pandai2lah ingat nak bayar.

Anonymous said...

nak tanye kalo nk byr melalui bank tros cmne eh?? mknenye x buat bayaran melalui potongan gaji @ money order

Ryna said...

kpm ni black listed jugak ke macam ptptn klu nak pergi luar negara.

Ryna said...

kpm ni black listed jugak ke macam ptptn klu nak pergi luar negara.

Anonymous said...

guys ...aq nak tye nie ...cmne nak byar blek pnjman sdg kan surat lum smpai ....risau gak aq d buat nyer ..da lme kot aq abes at at sane ...

Anonymous said...

alahai...sama kes mcm kawan saya je...dia pinjam 4k tp tak pernah sekali pn dpt surat...bila cek nama secara online..mmg nama dia takde pn...so, dia terlepas la dr kena byr semula kn?? bleh plak mcm tu??belajar pn dh lama abis... x adil la kn...