29 July 2009

SASTERA : Bila Si Suami hantar puisi halus kpd isteri utk kahwin lagi!

Puisi yang dihantar oleh seorang suami kepada isterinya dengan harapan untuk kahwin lain..
memang suami yang kreatif tol...siap melibatkan ilmu sains.. he3



Isteriku , jika engkau bumi, akulah matahari. Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku.. Ingatlah bahtera...klik Baca sepenuhnya....

Isteriku , jika engkau bumi, akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..

Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi,
hingga kadang-kadang bumi terasa
akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu...... Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,

kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan diplanet
lain...


*** Balasan Puisi sang isteri***


Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet
yang
telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahayamu dan.... akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran mu...
AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti...

Cuba lihat siapa dirimu... MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan cuma mancis saja!!!!!
Huhuh....!!!
jangan la nak berangan!!

LANUN : Isteri dier dulu belajar sastera jugak n maybe blaja ilmu sains n elektronik skali...he3


Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

coklat ungu said...

hahahha

klaka2..x pnah bace puisi klaka cm ni. tahniah lanun..

LaNuNsepet said...

he3..kelakar kan..

tak tau la sape komposernyer..he3