04 October 2011

Ceramah Ramadhan Ustaz Don Daniyal Don Biyajid

Salam..
Lanun tadi baru jar like satu page ni, page facebook Ustaz Don Daniyal Don Biyajid. Anda kenal beliau? pada yang tak kenal boleh rujuk video ceramah beliau dibawah ataupun boleh rujuk fanpage di facebook.com.

Rasanya masyarakat mula kenal beliau apabila ustaz ni keluar di kaca TV alhijrah dalam program Ihya Ramadhan. Nampaknya Lanun memang lambat lah kenal Ustaz Don Daniyal ni. Dah masuk Zulkaedah dah baru nak tengok video ustaz yang special namanya ni.

Apa yang Lanun baca di internet, keluarganya dan saudaranya memang ada "Don" Don ni. Agaknya sapa nama "Don" tu adalah kaitan dengan Ustaz muda ni. Beliau ni kerja di KUIS (Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor) sebagai pensyarah muda. Beliau belajar di Al Azhar dalam bidang Qiraat, dan adik beradiknya juga baik baik perangai belaka, alhamdulillah.. itulah serba sedikit yang Lanun dapat di internet tentang latar belakang beliau. Wallahualam..

Link Youtube :
Video Ceramah Ustaz Don Daniyal Ihya Ramadhan :
++ Siri 1 : [ Part 1 ] [ Part 2 ]
++ Siri 2 : [ Part 1 ] [ Part 2 ]

p/s : Syukur, ada pelapis ulamak ulamak.. macam keluarga Din. (Harun Din, Hassan Din dan sbgnya...)
Blog Widget by LinkWithin

0 komen disini yer..: