19 July 2010

Misteri Penyakit Sawan

Salam...
Sawan.. Sawan babi.. Pernah dengar tak? nama lain sawan adalah Epilepsi. Lanun sendiri pernah lihat 2 orang kena serang sawan. badan kaku mengeras dan mulut pulak keluar buih buih. Pakcik saudara Lanun sendiri ada penyakit ni dan arwah meninggal duni ajuga atas asbab penyakit nih.


Sejauh mana pengetahuan kita pasal sawan? Apa puncanya? Apa ubatnya? Apa cara nak halang dari penyakit ni? benarkah ia kaitan dengan keturunan? Bagaimana nak bagi rawatan pada pesakit sawan?

Ikuti penjelasan panjang lebar berkaitan penyakit sawan di KLIK SINI
Blog Widget by LinkWithin

11 komen disini yer..:

ibuintan said...

pernah juga tenguk orang kena sawan, kesian sangat tapi tak tau camana nak buat, pandang je lah, kemudian dia elok semula...

miss ice said...

ice takpenah tgk plak orang kena sawan..mcm mane la nk tolong diorg..hm..klu y buat2 sawan tu slalu la tgk..hehe :P

Anonymous said...

lagi takut masa Q tgk tv aritu ada bgtau setiap org mesti akan kena sekali seumur hidup.

Chaon Cornerz said...

bahaya sawan nie..

ena jb said...

saye ad sawan...tpi saye malu sgt..ble kwn2 ejek2 n pulau kn saye..saye tetkan sgt...saye ad amik ubt nye tpi ubt tu terlalu memberi kesan n saye stop dari amik ubt itu n mlm tdi saye kne sawan,saye x sedar tpi saye tau saye nk sawan...saye tkt nk bgtau mama saye..tkt dye marah coz saye da x amik ubt ag...saye mmg x cuke mkn ubt n saye da byk kali msk hsptl tpi saye pn cube lari..coz saye benci ddk hosptl...

Anonymous said...

SAYA PON ADA SAWAN. BARU JE KENA AWAL PUASA TAUN NIE.....DA BANYAK KALI SAYA MASUK HOSPITAL, SEGALA APPOIMENT DGN HOSPITAL DA PG RESULT YANG KUAR SUMANYA NORMAL N XDE MASALAH. PERUBATAN TRADISIONAL PON DA BANYAK TEMPAT CUBA....ADA TEMPAT YANG CAKAP ADA BENDA LUA...TP SUSAH NAK KUARKAN BENDA 2.....

Anonymous said...

Assalammualaikum semua,
Sebelum tu nak minta maaf kat admin blog ini kerana mencelah kat sini.Ok disini saya ingin membantu anda semua yang mengalami penyakit sawan supaya sembuh(insyaallah dgn izin Allah s.w.t) dan menjalani kehidupan normal dan sihat seperti orang lain.Rawatan yang saya lakukan sesuai untuk semua bangsa dan agama.Saya berniat ingin menolong semua orang yang ada penyakit ini supaya menjalani kehidupan dengan penuh keyakinan dan keceriaan.Saya berpengalaman merawat seorang pesakit sawan yang berasal dari Negeri Kedah.

Beliau bersama dengan keluarganya telah datang berjumpa saya di Kuantan,Pahang.Pesakit ini telah mengalami penyakit sawan ini semasa usianya 13 Tahun.Semasa membuat rawatan dengan saya,usia pesakit ini sudah 23 Tahun.Bermakna sudah 10 tahun mengidap penyakit ni.Katanya setiap pagi kalau sejuk,pasti akan kena sawan dan hidupnya sentiasa tertekan dan tiada keyakinan kerana penyakit ni.Cara saya menjalankan rawatan adalah ringkas.

Saya hanya menyentuh di tengkuk mengunakan jari telunjuk kanan saya dan saya akan menarik keluar penyakit atau gangguan dari pesakit dan masuk ke dalam diri saya kemudian saya keluarkan penyakit ini melalui mulut saya.kalau gangguan sawan ini melibatkan makhlus halus,akan saya takluk makhluk tersebut.

Dalam proses rawatan pesakit tidak merasa apa2 kesakitan,kalau ada rasa pun hanya rasa denyutan ditempat saya sentuh kerana proses penarikan sawan ini.Pesakit ini saya rawat pada 02.09.2012 sehingga catatan ini dibuat pada hari ini,pesakit ini telah bebas dari penyakit sawan yang dihidapi,Alhamdullillah,syukur pada Allah s.w.t kerana dia yang menyembuhkan,saya hanya perantaraan sahaja.

Pada 25.09.2012,seorang lagi pesakit sawan yang berumur 47 tahun dari Butterworth penang akan berjumpa saya.Insyaallah saya akan membantu beliau dengan izin Allah s.w.t.

Kalau anda inginkan bukti,jangan malu hubungi saya.anda boleh bercakap sendiri dengan bekas pesakit sawan ini.Anda boleh bertanya pengalaman beliau membuat rawatan dengan saya.percayalah setiap penyakit ada ubatnya kecuali mati.yang penting yakin pada Allah s.w.t.

Untuk pertanyaan boleh email saya shams374@yahoo.com.my
Atau SMS saya 0145287582 sham

Anonymous said...

saya pun pernah terkena penyakit macam nie

Dr Wan said...

Salam hormat.Antara punca sawan yg saya pernah rawat ialah disebabkan masalah gangguan makhluk halus.Tetapi ramai yg tidak tahu kerana hanya rujuk dgn doktor hospital.Bagi sesiapa yg masih belum sembuh bolehlah berikhtiar dgn kaedah Holistik yg saya amalkan di klinik saya.Pusat Rawatan Fitrah Healthcare Centre No 7 Jln SG 3/1 Tmn Sri Gombak Batu Caves Selangor. Temujanji 0196676236 -Dr Wan

Anonymous said...

Asalammualikum mau tanya saudara tinggal di mana berada di mna agar sya bleh cari saudara kerana saya ada anak yang mnghidap penyakit sawan sila kol jika
Ada masa 0142033053,0178689137

fenandrol said...

It is a very useful post....i really like your blog…