09 January 2010

Ramai Kecewa Dengan Peristiwa Hitam Semalam....

Salam...
Huh, Semalam merupakan hari yang betul sedih n mengecewakan bagi Malaysia, mane taknya, korang pun tau aper yang dah jadi semalam. tempat ibadat sahabat kita diserang oleh pihak mane ntah!!.. Onar..mmg betul onar.. hancur 1 malaysia.. Apa yang berlaku bukan budaya kita sebagai rakyat Malaysia..

Pagi ini pulak lanun baca satu artikel di malaysiakini (klik sini), dalam artikel tu luahan penduduk malaysia berbilang kaum dan agama. Mesti dlm isu ni orang islam yang dapat malu..dan dipersalahkan hu3..kerana nila setitik la ni. Tapi ingat, Kalu org Islam betul tak buat benda tu.. Ada satu pendapat dari seorg nonmuslim tu menyelar dari salahkan "our muslim friend",sebaliknya die kater ni perbuatan orang sekumpulan kecil yg fanatik n pelampau, serta die pesan jangan termasuk perangkap.

Sekali lagi, Lanun yakin orang buat tu bukanlah orang yang berpegang pada islam yang menyuruh menghormati agama lain apatah lagi membuat sesuatu tidak baik kat rumah ibadat mereka. Lanun jugak harap hati-hatilah dalam memberi respon pada isu ini,mungkin ada perangkap kemarahan kita tu, memang isu ini sensitif jadi biarlah isu ini diselesaikan oleh ulamak dan pemimpin, apa yg kita takut apa yang terjadi semalam satu usaha untuk menaikkan kemarahan dua pihak supaya terjadi perbalahan yang boleh membawa kepada darurat.. nauzubillah... Sayangi sahabat semalaysia kita..kita unik...kekalkan keamanan, harap semua bersabar dalam isu ini..beri masa..

Lanun : Alhamdulillah PAS mengambil sikap tidak melenting terus dalam isu ini sebaliknya, mengambil tindakan untuk memberi penerangan dan guna cara dialog perbincangan dgn semua agama.. Pimpinan PAS syabas!!



* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

Cheese Monster said...

ni aku nak jadi menteri ni. aku rasa. aku mampu betulkan keadaan. jgn lupa undi aku nanti.

LaNuNsepet said...

he3.. ok hbz, boleh wat pelembagaan baru...suruhanjaya guleng2..