14 July 2010

Keistimewaan Pemegang Kad OKU

contoh kad OKU

Senarai Kemudahan Dan Keistimewaan Kepada OKU Yang Berdaftar. Ini merupakan senarai kemudahan yang ditawarkan kepada semua pemegang kad OKU. Anda berhak mendapat semua kelebihan ini, Jadi sekiranya ada penafian hak anda dalam hal hal dibawah anda boleh memaklumkan kepada pihak berwajib kerna mereka telah ingkar dengan arahan kerajaan.

Kemudahan tersebut adalah seperti berikut [KLIK SINI] atau [KLIK SINI]
Blog Widget by LinkWithin

11 komen disini yer..:

. said...

masalah pembelajaran pun boleh dapat kad OKU? :-|

zulkbo said...

salam..
ermm nak tanya jugak
masaalah pembelajaran
pun qualify ke OKU?

Lagenda said...

ye..betul! masalah pembelejaran tu plak ada mcm pecahannya mcm slow learner ke, yang mmg susah giler nak catch up pembelajaran ke..dpt la card OKU then dia leh dpt plak elaun tau..

LaNuNsepet said...

yap betul tu..
ada mcm2 jenis OKU..
masalah lembam/slow learner layak dpt :-)

Anonymous said...

macam mana nak tau anak kita ada masalah pembelajaran yg masuk kategori OKU tu? ada formal test ke? kat mana Ummi nak bawak anak ummi ni?

t/kasih, Ummi

Anonymous said...

disleksia pun boleh dapat kad oku . buat medical check up untuk pastikan pelajar tu memang lembap dari segi pembelajaran . selepas itu pergi ke jkm untuk memohon borang oku .

Malek Bin saman said...

Salam..
Saya nk Tanya Pasal Elaun pekerja cacat..
pembantu Tadbir yang bekerja GOV xlayak dapat ke tuan/puan?

Anonymous said...

???????

Anonymous said...

NAK TANYA..KALAU TANGAN PATAH SEBAB KEMALANGAN DAN TAK BOLEH ANGKAT BENDA BERAT.TANGAN SEAKAN-AKAN BENGKOK.BOLEH TAK DAFTAR SEBAGAI OKU

Unknown said...

Masalah pembelajaran (Learning difficulties) memang bole dapat kad OKU. Pegi aje jumpa specialist gov/private and isi borang. Bawak borang ke PJKM berdekatan. Pengalaman saya, saya bawak anak ke pantai hospital, dapat borang (ada chop hospital kerajaan sekali), then dpt recommendation kad oku.

Anonymous said...

Naktnya kaki patah, n pendek 1.5 inci layak ke memohon????