07 February 2010

Berani : Lelaki Belasah/Tumbuk Harimau

Salam...

Memang Berani !!! Hari ni berita utama citer pasal seorang lelaki orang asli diserang harimau dari belakang semasa kuar bekerja dihutan. Yok Meneh Yok Din, 47, ni kerja sebagai pencari Petai diterkam dari belakang oleh seekor harimau berusia 3-5tahun.

Dalam pergelutan tu, Yok Meneh menumbuk bertalu2 muka harimau dan menjerit sekuat hati. Masa dalam insiden tu Yok Meneh cedera di tangan dan kaki, terkoyak bahagian belakangnya, selain kukunya yang tajam menusuk ke bahagian rusuk beliau. Yok Meneh ni pun tak sangka dier berani belasah/tumbuk harimau tu. Kerana terkejut dan mungkin kesakitan harimau tu lari. Dier diselamatkan selepas lari keluar dan diselamatkan orang lain.

Masa saat genting macam ni mesti kiter sanggup lakukan ape saje kan? Fight to live orang kate. Selepas insiden ni dier bgtau kat pemberita tetap akan terus ke hutan cari petai!! Lanun respect ar Yok Meneh ni berani.

Berita Penuh [KLIK SINI]

INFO
Kes serangan harimau
31 Julai 2000 - seorang lelaki, Mat Daud, mati dibaham harimau di Bukit Pedah, Kuala Balah dekat Jeli.
8 Julai 2001 - seorang penduduk, Mohd Zaid Abdul Manas, mati diserang harimau di Kampung Sungai Relak, Jeli.
5 Mei 2002 - seorang peneroka, Nik Mariam Ibrahim, mati dibaham harimau di Felcra Berdang B, Jeli.
7 Julai 2002 - seorang penoreh, Siti Eshah Hamat, 48, ditemui mati dalam keadaan ngeri dipercayai dibaham harimau di Kampung Jalan Malaysia, Jeli.
5 Ogos 2002 - seorang penoreh, Abdullah Mamat, 40-an, cedera parah di muka dan kepala akibat diserang harimau di Kampung Sungai Satan, Air Lanas, Jeli.
26 Ogos 2005 - seorang penoreh, Rokiah Latif, 45, mati diserang harimau di Kampung Pasir Dusun, Jeli.
27 november 2006 - Mek Jah di kepala dan belakang akibat diserang harimau ketika sedang menoreh di Sungai Long dekat Jeli
//BHarian

Lanunsepet : Demi carik rezeki dia tetap akan kehutan gak katanyer, tu la sumber rezeki dier agaknyer.. semoga lebih berhati-hati lain kali, dan tidak berseorangan..



* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

akhatam said...

Wah tangguh yak bapaknya tuh... ngeri.. hehehe. salam kenal sobat!!

Anonymous said...

OK juga baca blog awak ni. Boleh tambah pengetahuan dan buat panduan. Cuma nak komen saya agak terganggu dengan ejaan - dier, kiter etc. Gunalah ejaan bahasa kita yang betul.