03 February 2010

Kerana Mulut : Pegawai Khas PM Najib Letak Jawatan...

Salam...

Pegawai Khas kepada Perdana Menteri, Datuk Nasir Safar telah memohon maaf, dan akan meletakkan jawatannya itu berikutan kenyataan berunsur perkauman yang didakwa dibuatnya pada seminar 1Malaysia / Rapat1malaysia di Melaka Semalam (selasa).

Kerana mulut / ucapannya beliau telah menerima 12 laporan polis dan telah didesak oleh pelbagai pihak termasuk MIC dan Gerakan.

Nak tau ape yang die cakap?Tgk bawah...




Pehh, gila betul ape dier ucap tu, dalam majlis 1 malaysia pulak tu. Mana la orang tak marah...Lanun sebagai rakyat malaysia pun tak nak sape2 hina kaum lain. Terbaru dier nak letak jawatan, Bagus la gentleman letak jawatan bila kita dah buat silap, walaupun beliau menafikannya menghina atau mengugut, tapi apakan daya, perahu boleh diundur.. kata-kata??

Lanun harap lain kali klau sesiapa nak berucap berhati-hatilah dalam menuturkan kata2 anda. Lanun mengutuk keras apa yang Datuk Nasir Safar lafazkan dan setuju dgn permohonan maaf  beliau secara terbuka, letak jawatan tu terpulang lah kan.

Lanun padam aper dier ckp..tp klu nak tahu klik [BERITA PENUH malaysiakini]

Lanunsepet : Lanun respect all races in malaysia..we all must respect each other..


* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

11 komen disini yer..:

LanaBulu said...

Eloklah kalau bertanggung jawab..

LaNuNsepet said...

em2.. kalu dier wat dunno jer.. mmmg tambah pnjg lah isu..
lanun rase org yg wat kesalahan gni elok buat khidmat masyarakat..pada semua kaum..
ok x?

KwOnG FeI said...

nagus idea khidmat masyarakat..
join PLKN .. haha bagus bagus..
aiks tak payah censored la.. dah banyak media sudah tulis apa yg dia cakap..
cuma berita harian, the star saja yg tak report
harap-harap isu ini akan menjadi pengajaran kepada semua pemimpin di negara ini supaya berhati-hati ketika mengeluarkan ceramah dsb..

LaNuNsepet said...

tq myfren... kwong fei for ur comment... i appreciate your visit here..

Faarihin said...

huiii.. tu lagi bahaya tu.. sebab tu kena fikir dulu sebelum cakap.. tak guna bila dah cakap baru nak fikir.. hmmm.. tapi tu lah selalunya orang akan buat..

termasuk saya juga.. kadang2 terlepas cakap juga.. adeh.. tapi tak ada lah bab2 yang melibatkan perkauman.. (^__^)

LaNuNsepet said...

he3.. betul2..
bila kita bercakap..ushar line dulu.. tp nak perkara yg mcm menghina or merendahkan sape2 elak2 kan la yer..

DaHLia said...

hmmm org atasan sendiri yang lancang!!!!

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

satu keputusan yang bertanggungjawab...

Anonymous said...

btl2.... xnampak sebarang kemajuan pun...

kuat bangsa kuat agama said...

pe hal lak..bila cakap isu kaum lain sensetif tapi bila dorang cakap isu islam,melayu yang sensetif...tak dek lak nak minta maaf....hipokrit...tuntut sini tuntut sana....tu kaum india(belah p.timur dorang panggil keling)nak jadi bumiputra ape cer...buat gua panas jee...lll....ingat! yang ada tinggal kuasa jee..hilang kuasa maka berkubur bangsa.....dorang pun cakap tak pakai akal.....sejarah tetap sejarah....tu cina nak kan TPM harus la dibuka pada kaum cina ngan india nak duk diam,pasif lagi asas kekuatan agama adalah bangsa....nabi muhammad tidak akan berjaya jika tiada kesefakatan dari kalangan bangsa nya terlebih dahulu....sedar tempat kita kekuatan kita......nie PAS pun satu hal bila timbul isu sensetif tak nak pula bersuara....UMNO nie kan parti iblih......siapa yg bersekongkol ngan mike kan kafir ....tapi dame ikut telunjuk cina yang sah2 kafir yg menentang diam lak.....pe la ...lu punya suka la...apa lu mau bikin sama lu punya bangsa....mau bagi lingkup ka...mau bagi...banggun ka...lu punya suka la.....

LaNuNsepet said...

ho3.. marah nampak... rilek saudara...

:-) mmg la ader suara sumbang dimana2.. bukan semua melayu/india/cina tu baik.. n tak sume melayu/india/cina tu jahat.. tututan2 yang tak berasas tu kerana kurang ilmu n kerana tertekan. ape sebarang tuntutan pun, berpada-padalah, kaji dahulu n bawak berbincang. kalu ia tak boleh kita tegur secara penerangan.

jangan balas api dengan petrol..

:-) lanun lebih suker kiter jaga sama2, jaga tutur kata kita, tak ucap perkara yang menghina/ mengutuk. agama lain pun halang jugak ckp benda2 hina/kutuk2 ni.. tak kira melayu/india/cina.

kalu kiter pun kutuk/hina, tak mustahil orglain pun akan kutuk/hina. Kiter jaga akhlak dengan baik, insyaAllahkaum lain akan jaga juga. Kita sama2 nak hidup aman. Lanun nampak pemuda pemudi india,cina, melayu lebih bersatu padu skrg, tak da dah perasaan prejudis

tanpa prejudis n buruksangka, baru boleh hidup aman..

pasal usahasama PAS dengan CINA.. UMNO pun sekongkol dengan kaum cina juger. Kita adillah dalam menilai.. :-) dalam membaca berita n laporan lanun nasihatkan membaca dua belah pihak, baru kita nampak imej sebenar, kadang-kadang sesetengah berita bias n berat sebelah..

blog sekarang pun dah banyak.. :-)

islam untuk semua :-) chinese india melayu dll...
islam tak paksa india n chinese masuk agamanya..tetapi nak ajak semua kaum sama2 duduk bawah pemenrintahan islam yang sejahtera :-)

nasionalisme.. bukan penyelesaian.. :-) ia adalah ciptaan manusia yang lemah dan terbatas fikirannya..

islam is theway... :-) of life..