06 November 2010

Gambar Keretapi Baru Bukit Bendera Pulau Pinang


Salam...
Teringat lagi kes tahun tahun lalu dimana ada yang terkandas di atas bukit bendera oleh sebab beberapa masalah teknikal keretapi yang sangat uzur. Bayangkanlah motor cabuk membawa muatan tinggi menaiki bukit? tak ke jam? he3. 87 tahun usia keretapi lama tu tau.

Tapi hari ini, Pra pelancaran projek naik taraf sistem baru kereta api telah pun dirasmi oleh Menteri Pelancongan Ng Yen Yen. Projek ni pastinya membaik pulih imej pelancongan disana dan tidak lansung kat Malaysia ni seluruhnya. Tak nafi, Malaysia banyak tempat menarik yang boleh tarik pelancong,tapi TEGAS! tak perlu buka pub atau kelab malam untuk tarik dieorang!! betul tak? 

Semoga pasni tak ada lagi rungutan dari pelancong baik dalam atau luar negara di Bukit Bendera.

Fakta Sistem Keretapi Baru Bukit Bendera :
Dijangka Siap: Hujung tahun 2010
Modal : 63 Juta Ringgit Malaysia
Buatan : Swiss
Muatan : 50 orang dan ada  Aircond
Berat n Panjang : 16 Tan berat & 16 Meter panjang
Kelebihan : 1 Jam boleh 1000 penumpang berbanding 250 sahaja sblm ni, ada sensor kesan pokok tumbang dan tanah runtuh, backup generator dan banyak lagi.

Lanunsepet : Tak pernah lagi pergi sana hu3... [ Berita penuh TheStar ]

Bawah ni gambar keretapi baru untuk Bukit bendera kita : 

Keretapi lama oldskool 87 tahun beb... credits : www.blogsempoi.com

credits : thestar photo [ nak juga ada 1 Malaysia tu...]

credits : thestar photo 

credits : thestar photo

Blog Widget by LinkWithin

10 komen disini yer..:

ProfHariz said...

Wow.. Saya orang penang pun tak ambik port.. Hahaha kena update nie

Nancy Poh said...

hua..teringin nak g penang..tp tak tau bila da msa..

aque said...

wah.. keinganan ke sane makin mengganas.. keh3.. gurau2...

saya_arief said...

xpernah sampai lagi ke sane..
sadis.

Lia3003 said...

wah, best2.. saya dah pernah naik ketapi lama

suffer8zine said...

wahhh nice info la, nk g la nnt :P

Terkini : Mati disengat tebuan

Sufi Tshirt Printing said...

wah..mcm best je..teringinnye nk pegi bukit bendera..xpernah pegi lagi..huhu

Anis izyan Abd Rahman said...

waahhaaa
mesti dah tak panas
kalo tak,,berpluh peluh kowt naik train slow yg lame tuh..isk

LaNuNsepet said...

tq all sebab komen.

lanun lagi la tak pernah pegi.. hu3..
nak ikot korang.

Amsyahril Syahril said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.