30 September 2009

Kecoh Malam Ni Pasal Gempa Bumi....

Salam...

Lanun taip artikel ni sambil dengar radio ERA FM . Topik malam ni kat konti radio tu adalah "Pengalaman anda mengenai gegaran yang anda rasa petang tadi." memang ramai yang talipon kongsi pengalaman.


Gegaran di KL berpunca dari Gempa Bumi yang berukuran 7.9 di Sumatera, Indonesia petang tadi,(6.15 pm) memusnahkan bangunan-bangunan besar dan mula mencetuskan kebakaran di Padang, demikian menurut laporan dan ahli-ahli geologi. Gegaran itu turut dirasai penduduk di johor lembah klang dan Kuala Lumpur.

Dari satu panggilan ke satu panggilan.....

Dari satu panggilan ke satu panggilan radio Era terima. Macam kisah ada. Ada yang rasa pening lah, ada yang rasa gegar masa basuh baju, ada yang rasa gegar masa ngah baring atas katil, ada yang tengahberborak tibe2 pintu gegar lah. Samapikan ader yang citer tengah main bola bleh tibe2 jatuh disebabkan gegaran kuat. Paling terasa adalah orang yang duduk di banguan tinggi. Di lembah klang penduduk yang terasa gegaran telah lari ke temapat lapang kerana risau berlaku runtuhan.

Lanun masa belajar kat UTM kat KL dulu turut ada pengalaman merasai gegaran semasa tsunami di acheh dulu. masa tu lanun tengah buat air. Tibe2 rase cam pening jer, terhuyung hayang..ingatkan pening.. rupa2nya gempa dari indonesia sampai ke KL menyebabkan gegaran pada bangunan kolej lanun. Lanun masa tu duduk kat tingkat 6..katil memang bergoyang dan loker bebrbunyik sebab bergoyang2.

Lanun harap penduduk di indonesia terutama di padang akan selamat.. semoga mereka dilindungi dari sebarang malapetaka..



* Back To Halaman Utama *
Blog Widget by LinkWithin

8 komen disini yer..:

CoKLaT uNGu said...

isk3...Coklat dah la nak g Bkt Tinggi, Padang Mgu dpan..
tkt la.....doakan coklat yaaa.

Cik Dila said...

alamak..knapa saya tatau ada gempa ni.hehe!

[a.m.o.i] ™ said...

melaka pung terkena gempa tersebut

LaNuNsepet said...

to coklatungu : lanun sentiase doakan... yg penting skrg jg kesihtan awak... bykkan minum air suam.. semoga cepat semboh.

to cikdila : mgkn cikdila nati gegaran kot..he3

to amoi : betol2.. kawan lanun pun ader terase katenyer petang semlam gegaran tu.

Batara Guru said...

Bumi kita sudah makin tua.....
Salam Ziarah

LaNuNsepet said...

to batara guru... bumi dah kerepot pun...tapi bergaya,byk hiasan2 dier ader..

IxoR@ said...

ixora tak rasa...sebab tido tak sedar diri....syukur tak de apa yg buruk berlaku di tempat kita kan....

LaNuNsepet said...

em2.. alhmdulillah... baru2 ni jadi lagi gempa.. dgr citer ader terase kat semenanjung..

kt bertuah sgt, tak pernah alami bencana alam mcm yang kat negara lain..

tapi tak tentu gak kan.. cuaca skrg makin pelik.. perubahan bleh berlaku.. dan skrg ni pembunuh bukan sahaja bencana alam..nyamuk n selsema pun bleh jd pembunuh yang dahsyat..