11 October 2009

Iklan Yang Tak Da Kat Malaysia.....

Salam....

Lanun kongsikan satu iklan yang tak ada kat malaysia..tapi ada kat Arab. Pak Arab ni ada jugak kelebihan dan keburukan dieorg. Dari segi penggunaan multimedia mereka lebih terkedepan dari kita. Iklan kat bawah memberi pengajaran pada kita supaya tidak sesekali melambatkan solat, dan kepentingan berjemaah. Menarik untuk kita tonton dan ambil pengajaran supaya menjaga solat kita.. Ini satu dakwah kan? selamat menonton. (JAKIM kena wat gni gak!!)




Lanun : Malaysia.. Upin Dan Ipin boleh mainkan peranan dalam berdakwah.. tapi upin dan ipin pun ajar budak2 pakai seluar pendek..

Sumber asal : http://www.affanruslan.co.cc/


* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

6 komen disini yer..:

asshafiee said...

Salam sebenarnya, kita negara yang diperintahkan oleh orang Islam, negara kita bukan negara Islam, sebab negara Islam ialah negara yang berpandukan kepada Al-Quran dan Sunnah. Banyak benda kita tak ikut Islam, terutama perundangan Islam, Ekonomi Islam dan tak mencari cara untuk mengajak umatnya melaksanakan kebajikan kepada Allah. sebab banyak gambar yang berunsurkan maksiat, Banyak artis yang ada skendal dan sebagainya. Pesta maksiat berleluasa, seperti syua heboh, gangstar dan banyak lagi, malangnya ramai umat Islam kita ikut sorak gedik dan sebagainya. itu sebenarnya peranan orang agama yang jadi menteri dan orang2 agama untuk buat benda ni semua, sebab itu amanah mereka

LaNuNsepet said...

to ustaz asshafiee : betol tu, stuju sgt ler.. kita menerima sekular sebagai cara hidup, jadi bagaimana islam nak berkembang... ia takboleh dicampur2...

Cik Dila said...

kalau pemimpin negara kit memang cara hidup dowang betul2 di atas landasan islam..tak mustahil sebuah negara islam malaysia akan wujud.Iklan2 begini memang patut kena siar kat TV..bf peringatan skit.nak2 time orang bangun tengok bola tengah2 malam..patut ada iklan suruh pergi solat tahajud dlu baru sambung tengok bola..hehe!!

LaNuNsepet said...

to cik dila : he3.. gud idea...kalu sy jadi menteri penerangan sy akan amik cadangan tu n realitikan...

CoKLaT uNGu said...

hehe..wat lawak lak cik dilla yer..tp lawak tersebt berhemah..cadangan yg bernas...
kpd ustaz asshafiee, memg bnar ape yg ustaz ckp tu. negara kita ni banyak habiskan duit ke arah yg menggalakkan kemaksiatan..tang tu dia x sayang duit..lagi satu, bab nak sohorkan nama malaysia ke mata dunia..psl ni jer negara kita sanggup buat apa saja asalkan glamer...
mase ni la diorg dah x ingat hukum Tuhan... yg pnting dpt nama..
mcm mana nak berkat hidup kalo trus cm ni.....

LaNuNsepet said...

mmg dieorg tak igt dah kan.. mewah..wang...kesenagan..ujian yang paling bahaya..n byk org gagal hadapinya...