16 June 2011

Lanun Kecam Kartun Utusan Hina Islam


Salam..
Lanun kecam tindakan kartunis Utusan dengan melukis kartun yang menghina dan memperendah rendahkan agama yang dianutinya. Tidak lain dan tidak bukan puncanya adalah kejahilan tentang agama lebih lebih tentang pembahagian hukum di dalam Islam.

Bila ada kuliah agama disekat kerana risau pengaruh tertentu masuk, akhirnya kerana takutkan musuh politik ilmu agama jadi korban. Lanun tegaskan disini.. jika saksi tidak dapat dibawa, video atau apa jua bukti lain yang disebut sebagai qarinah boleh diterima, namun perlulah dibuat secara tertutup tanpa sebarang hebahan kepada awam.

Kecewa betul, marah orang barat hina Islam.. ni dia tiba tibda hina agama sendiri. Mohon kartunis berkenaan mintak maaf dan bawak bawaklah pergi belajar agama. Kerana musuh politik tercalar agama sendiri. Apa yang orang non muslim akan fikir bila dia lihat kartun ni?

p/s : Nak tahu lebih bagaimana pembahagian hukum Rogol? [ KLIK SINI.. ] huraian yang panjang jadi jika ingin faham dan tambah ilmu bacalah hingga habis :-) semoga ada manfaat. Hukum Islam bukan hudud sahaja..
Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

DandyLion said...

mereka memutar belitkan fakta dan mahu mempengaruhi orang ramai yang kurang mengetahui hukum ... sekadar untuk memenuhi kehendak & kepentingan sendiri . :(

Bumi serta isinya said...

MasyaAllah....ini adalah gambaran orang2 yang cetek ilmu agama...