08 June 2011

Ustazah Pilihan Astro Oasis : Sah Ditayangkan 1 Oktober 2011

Salam..
Sah.. Astro Oasis telah pun selesai buat perasmian rancangan realiti terbaru iaiatu Ustazah Pilihan yang bermatlamatkan pencarian ikon muslimah dan pendakwah dikalangan wanita. Rancangan ni telah pun dirasmikan oleh Ustazah paling popular di Malaysia tak lain dan tak bukan Dr Mashitah Ibrahim.

Konsep nya lebih kurang imam muda, 10 orang peserta, ada matapelajran tertentu cuma ianya melibatkan kesemua krew wanita, mursyid wanita @ mursyidah dan penonton yang datang juga adalah dikalangan wanita sahaja. Tumpuan mereka adalah isu isu wanita masa kini. Penerbit juga menjanjikan ianya berlandaskan syarak.

Sesi temuduga sudah pun disusun dan akal dijalankan di seluruh negara pada Julai nanti. 9 Julai 2011 - Swiss-Inn Sg Petani, Kedah 15 Julai 2011 - Hotel Sumai Suite, Kuala Terengganu 23 Julai 2011 - Hotel Puteri Pacific, Johor Bahru. 30 & 31 Julai 2011 - Kompleks Pusat Islam, Kuala Lumpur.

Dengan syarat berumur 18-27 tahun serta sihat tubuh badan. Yang berminat juga kena bawa Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) di samping mempunyai pengetahuan agama Islam dan hal ehwal semasa yang baik serta menutup aurat.

Siapa peserta peserta Ustazah Pilihan? Adakah ia benar benar menetapi syarak? Kita saksikan nanti.. Jika ia tidak, kita tentang habis habisan. Cuma Peringatan Lanun tetap seperti dalam artikel sebelum ni : KLIK SINI

p/s : adakah Wahida, Wardina n X wife Ustaz Akil Hayy akan masuk?

Blog Widget by LinkWithin

21 komen disini yer..:

tukang cerita said...

wow! menarik.. x sabar rsenye nk tgok~~ :)

LaNuNsepet said...

Lanun pun sama. :)

Anonymous said...

tadi ana ada bertnyakan isu ini pada seorang ustaz, katanya begini pada ana.. katanya begini :

[12:26:32 AM] ustaz Mujahid: Apa sahaja program yang meletakkan wanita di atas pentas, samaada nasyed atau sebagainya melainkan dia seorang pendakwah, itu pun yang ustazah2 tua2, kerana kalau muda akan menimbulkan fitnah, maka saya berpendapat ianya haram. Apatah lagi dengan program seperti ustazah pilihan ini. Kerosakan akan berlaku. Memperagakan waniita di atas pentas, melihat wajah mereka, mendengar suara mereka. Dan jutaan manusia akan tertumpu kepada mereka. Khususnya kaum adam. Mereka hanya ingin melihat awek-awek tersebut sahaja sebenarnya. Maka, ini boleh menyebabkan si wanita itu turut berdosa kerana membuatkan orang lain berdosa. Apatah lagi di dalamnya, para peserta perlu melakukan perkara2 bid'ah. Itu semestinya haram. saya sangat menentang program seperti ini.
itu semua ujian tu. kita tak masuk lagi, so kita rasalah macam ok. kita tak masuk lagi dalam rancangan tu, apa yang kita fikirkan selalunya takkan sama dengan realiti.

LaNuNsepet said...

to anynomous :

tq atas komen, ada benarnya pandangan ustazmujahid tu.. lelaki akan tertumpu pada yang cantik, suara merdu, badan yang solid n pandai bergaya. mudah timbul fitnah..

harap ulamak malaysia keluarkan kata sepakat cepat. Risau sebenarnya dengan dr. mashitah ana dah tak berapa percaya dia. hu3

maaf la cakap gtu.

Nzyrahun said...

mashitah? hmmmmmmm

aku rasa wardina takkan masuk kot ?

Anonymous said...

hati2 wahai muslimat..

Anonymous said...

cukup2 xstuju dgn rncangn ni...ini tnda2 akhir zaman...

Nur Nadirah Mohd Nor said...

x setuju ngan rancangan ni...hurm

سيتي فيروز محمود said...

salam..stuju dgn pendapat korg...tak sesuai kot,nak ikot program ala-ala imam muda.diorg tu lelaki,beza dgn perempuan.fitnah perempuan 2 besar...kalaw muslimat 2 betol2 "ustazah pilihan" dia xkan masuk program ni...

www.tapaiwakd said...

Assalamualaikum...terutama sekali, ana nak minta maaf...pada pendapat ana, program ini, tidak sepatutnya diadakan....SEINDAH HIASAN ADALAH WANITA SOLEHA....wanita ini merupakan fitnah...dan kebanyakan ahli neraka jahanam terdiri daripada wanita...kecantikan paras rupa wanita hanyalah dipertontonkan utk suaminya sahaja...setiap perkara ada kebaikan dan keburukan...tetapi bagi ana, program ini banyak keburukannya..tambahan pula pada akhir zaman ini...wallahua'lam...

Lanunsepet Aku Seorang Blogger said...

salam..

kepada antum semua..
terimaksih atas komen :-)
lanun bebrbesar hati terima perbincnagan komentar kalian semua.
Lanun terima :-)

Anonymous said...

assalamualaikum semua,, :)
mmg ade btul nye ape yg dcakapkan,, ttapi,, pd zaman sbegini,, mmg x salah apabila mwujudkan program sbegini,. ttpi,, brgantung pd niat pserta,, adakah pserta ustazah pilihan hanya ingin mmperagakan rupa,, suara,, tubuh mereka,, senang kata mncari populariti? atau kerana ingin mnambah ilmu?seronokkah kite mlihat ramai ank muda yg mnyertai OIAM,, MENTOR,AF,.kita juga akan mengutuk mereka.itulah tujuan orogram ni ada, untuk mwujudkan ustazah2 yg berkualiti,solehah drpd mnonton AF,MENTOR,, yg ntah pape. niat ustazah mashitah baik, lgpun ank2 mude skrg ni mne minat ibadah shj,, progam hiburan bserta ibadah ni msti remaja suka. tp jnji ia x melebih lebih,,,yg penting terletak pd NIAT pserta ini,, adakah mereka mnyertai program sbegini utk mncari populariti? atau mncari ilmu,mncuba kebolehan,mncari pngalaman? jika positif niat mereka,, insyaallah,, akan mnjadi berkat dan allah akan bantu,, jika sebaliknye.. maka mmg lah berdosa

HijabRockers said...

Memang xleh go kalau ada org tulis sokongan buat program ni sedangkan benda tu nyata haram sbb belum masuk darurat dan masih ramai lagi ustaz2 berwibawa yang boleh bagi ceramah tanpa had, bila2, siapa2, mana2, apa2, tak perlu mahram teman ke sana sini bila bertugas. Akhir zaman...akhir zaman... Ilmu akan diangkat dan org jahil jadi rujukan.

Anonymous said...

assalamualaikum,, klu kite berfikiran sebegini,, x akan wujud wanita mnjadi perunding motivasi,, peguam,, guru,, iyalah,,katanya masih ramai ustaz, lelaki yg boleh mmberi komen, ceramah,, tapi sekarang wanita juga boleh mnjadi pnceramah.. yg penting NIAT,,, insyaallahh.. allah akn bantu, kita x boleh terus men`judge sseorg samada dye hanye ingin popular,, mmperagakan diri, kerana hanya allah shj yg mngetahui niat,, hati budi hamba-NYA

Anonymous said...

assalamualaikum,, klu kite berfikiran sebegini,, x akan wujud wanita mnjadi perunding motivasi,, peguam,, guru,, iyalah,,katanya masih ramai ustaz, lelaki yg boleh mmberi komen, ceramah,, tapi sekarang wanita juga boleh mnjadi pnceramah.. yg penting NIAT,,, insyaallahh.. allah akn bantu, kita x boleh terus men`judge sseorg samada dye hanye ingin popular,, mmperagakan diri, kerana hanya allah shj yg mngetahui niat,, hati budi hamba-NYA

syuk said...

sy memg x setuju program ni...

Anonymous said...

dah namanya haram, Allah bg guidelines utk pmpuan jg batasny...ikut je lah.Allah tau lah mn yg terbaik tk kte, bkn ke segala yg da di langit n di bumi milikNya...nak lawan2 hukum Allah ke?
beraninya....

Anonymous said...

salam alaik.. ana tertarik sgt dgn sgala komen2 sahabat2 bg.. memg menarik sgt2. ada yg suka,,ada ygx suka.. ok. kat cni,,ana nk b;ty pulak pd kalian @ antum smua.. jika rancangan Ustazah Pilihan ni HARAM N ramai yg menentang, atas alasan wanita punca fitnah.xbaek memperagakan wanita d pentas n sebagainya.. xd nafikan mmg btl wanita punca fitnah,tetapi knp xda sapa pon pertikaikan sal AKADEMI QURAN yg ada d antaranya golongan wanita??? suara itu AURAT. cube fikirkan la..:) knp wujudnya penceramah dan pendakwah wanita??? dr.mashitah,,ustzah bahyah n ramai lg.. klu btl nk jage martabat wanita,,knp sebelum USTAZAH PILIHAN muncul,,korg xmansuhkan WANITA DILARANG UNTUK MUNCUL DIKACA TV mahupun dia seorg oendakwah terkenal seperti dr.mashitah..:)) wallahua'lam...syukran... maaf terlalu pjg lebar..

pandanganku said...

salam semua. pandangan yg cukup bernas. setiap perkara ada baik dan buruknya. di alam islam, banyak cabaran yg perlu ditempoh terutamanya berhadapan dgn isu2 semasa yg melibatkan kemaslahatan umum. umum kita mengetahui di malaysia, ramai di kalangan muda-mudi sudah bnyak yg sudah rosak..lihat sahaja pd statistik oleh Jakim..di anggarkan dlm setahun 80% org Islam di Malaysia tidak menjaga solat secara teratur bersamaan dgn 80% ramai yg tidak membayar zakat dan 70% mengalami masalah rumahtangga yg sangat rumit. lalu apakah saluran yg terbaik utk kita sampai ilmu mengajak ke arah perubahan walaupun tidak secara total ttapi sekurang2nya dapat menyelesaikn masalh ini mgkin dlm 10-20% dlm setahun. para pendakwah kena fleksibel dan ijtihad (pendapat) yg baru mesti sesuai dgn peredaran zaman supaya ada keseimbangan antara rohani dan jasmani.

Anonymous said...

Assalamu'alaikum. Masa mula-mula skali trtngok iklan prgrm ni d tv, trus trdetik d hati saya, "adus..mcm pelik ja...". Saya xpndai nak bg hujah ttg knp bole trdetik pndgn sbgitu dlm hati saya. Sbnrnya sy pn tak la baik sgt tapi tu la... sy btul2 rasa mcm lain ja prgrm ni..huhu. Ya lah,sdgkn prgm imam muda tu sndiri sy rsa mcm lain ja msa mula-mula tngok kat astro oasis dlu, ini kan pla yg mlibatkn muslimat gini. Mudah2an Allah memberi ptunjuk kpd kita semua..Insya-Allah. Amin... Wassalam..

Anonymous said...

Τhanκs for sharing your thоughts about
coventrу. Regaгds

Mу web page natural skin lightening