10 May 2011

HTML Hyper Link Code Generator


Salam..
Lanun nak share satu tools ni yang simple, macam mana korang hasilkan HTML hyperlink script ke laman web yang dikehendaki. Ok, ada banyak cara sebenarnya antara dengan menggunakan HTML Link generator dibawah.

Kaedah Pertama :

Masukkan alamat URL Post @ Artikel korang dalam bahagian "URL Post". Pastikan yer sebelum www di dahului dengan http:// . Selepas itu masukkan "Nama Link" (Anchor text) , teks yang korang masukkan itu akan di tukar menjadi Hyperlink ke alamat url yang di isi di kotak sebelumnya. Sekiranya korang tak letak nama link, apa yang di isi di "URL post" akan menjadi nama link tersebut secara automatik.

Selepas lengkap di isi, klik butang "Jana Kod" untuk dapatkan kod html. Copy & Paste kod tersebut untuk digunakan di mana mana korang mahukan. Contohnya di friendster, tagged, laman web, dan juga pada ruang komen ataupun blog post. Mudah!

URL Post:
Nama Link:

  
Kod HTML link, Copy&Paste dimana saja korang nak:



Kaedah Kedua :

Satu lagi alternatif, kaedah nak hasilkan HTML Link skrip boleh menggunakan cara Copy n Paste URL dan edit nama menggunakan kod HTML yang telah diberi seperti di bawah :

<a href="http://www.quackit.com/html/codes">Get your HTML codes here!</a>

Tulisan Merah : URL Post / Laman web
Tulisan Biru : Tajuk Link ataupun Nama link.

Blog Widget by LinkWithin

0 komen disini yer..: