31 May 2011

Fahami Tarif Bil Elektrik TNB Terbaru Disini

Salam..
Lanun pasti ada yang masih tak paham mengenai berapakah kenaikan tarif bil elektrik baru yang bakal kuat kuasa 1 Jun 2011 besok. Pada yang masih tak paham, Lanun kongsikan 1 info grafik yang Lanun ambil daripada www.tnbbuzz.com yang paparkan bagaimana kenaikan yang baru ni? Siapa yang naik? Siapa yang kekal? Siapa akan dicas dengan tariff baru? Banyak mana? Semoga gambar dibawah ni dapat beri kefahaman kepada korang.

(Klik Untuk Lebih Besar)

Jadi.. bulan bulan bil elektrik umah korang berapa? tergolong dalam yang naik tak? Dari apa yang kita lihat di atas Bil yang per bulan dibawah RM 77 ringgit takkan alami sebarang caj tambahan atau kenaikan. Kenaikan 7% akan dikenakan pada bil yang RM77 ke atas. Kalau masih tak paham.. dan nak tahu apa alasan TNB naikkan bil kali ini boleh lah menelaahnya di link ini : http://www.tnbbuzz.com/
Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

nizamsani said...

elektrik memang kadar dia sama je ye. rm0.218.tak ada macam air berapa liter pertama kadar lain.liter berikutnya kadar lain.

LaNuNsepet said...

elektrik ada juga kiraan mcm tu, skrg ni tak tahu la pula kalau dah tukar. Tp masa blaja dulu memang ade kira kwj yang pertama, kedua.. bla3.