15 May 2011

Rakaman Perbualan : Lelaki Nigeria Di Sebalik Scam Laila Mohd Faisal Dibongkar


Salam...
Sebelum ni dalam 3 siri artikel penipuan email scam oleh Laila Mohd Faisal [Part 1] [Part 2] [Part 3]. Lanun telah kongsikan koleksi email yang menjadi umpan untuk sindiket ini mendapatkan duit daripada mangsa yang ditipu. Taktik mereka ialah, Laila si umpan akan meminta alamat kita dan contact number untuk mengirim suatu hadiah / bungkusan pada kita.

Kemudian selang beberapa hari, seorang lelaki yang menyamar sebagai pegawai dari KLIA mengatakan ada bungkusan bernama kita yang terkandas dan memerlukan bayaran tambahan untuk melepaskan barang tersebut di Kastam. Lelaki tersebut akan meminta kita bank in sejumlah wang kedalam nombor akaun yang diberinya. Taktik ini telah didedahkan sekali lagi oleh Mazidul dalam penyamarannya.

Taktik ini telah terbukti dalam pendedahan Mazidul Akmal sidek dimana perbualan telefon Mazidul dan Lelaki penyamar ini berjaya dirakam. Nampak sangat mereka ini tidak berapa professional, tetapi Lanun harap semua orang berhati hati.

Dengar perbualan tersebut di : KELIK SINI & SINI JUGA [ Terkantoi Sudah...credit to mazidul 999]
Blog Widget by LinkWithin

3 komen disini yer..:

aeshcame said...

mcm2 ni...byk jgk dpt email sampah mcm ni..delete je terus..

RerameUngu said...

sbb tu bila dpt emel mengrut ni delete je..malas nk bc sbbnya isi n flow cerita suma lebih kurang sama...nmpak sngt skema nya

Anonymous said...

As jy nie geld het nie ja, stuur jou moeder 'n prostituut .. so laat my doodmaak jou vader en jou edele broers, laat my maalvleis en stuur dit na jou dorp in Nigerië ... die mees ongelukkige land nigeria