12 August 2009

UKM MUSEUM


ASSALAMUALAIKUM & SALAM MESRA... Anda semua pernah datang UKM ?? adakah anda tahu kat UKM ni ada satu muzium?? Hmm.. Beta pasti anda X tahu ape2 pun.. hehe.. Oleh kerana anda X tahu ape2, ape kata kali ni Coklat uNgu nak bawa anda pegi muzium tu?
Jom kita ke sana....




Inilah dia..
Muzium Warisan Akademik Ukm. Muzium ini terletak di Aras 2 bangunan Cancelori UKM.. Kalo korang nak cari artifak2 ke, arca ke, memang lah korang Xkan jumpa kat muzium ni, haha.. nama pun Muzium Warisan Akademik... kalo nak tengok arca jom kita gi Lembah Bujang laa..






Dalam gambar ni, ialah JUBAH konvo dari beberapa fakulti kat UKM ni.. contoh:
JUBAH HITAM = FPI
(Fakulti Pengajian Islam).

JUBAH HIJAU : FSSK
(Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan.)







Yang ni pulak ialah imbasan sejak penubuhan UKM ni awal2 dulu..


Dalam gambar ni, korang dapat lihat perkembangan UKM sejak ditubuhkan pada 18 Mei 1970. kalau dulu cuma 3 fakulti jer yang ditubuhkan, tapi kini dah ada 11 buah fakulti yang meliputi pelbagai jurusan.. Di sinilah segalanya bermula.. Cikgu, Doktor, Peguam, Pensyarah, Engineer, Jururawat, Jurubahasa...etc..



Gambar ni menunjukkan 7 bidang TERAS UKM sebagai Universiti Penyelidikan..


Yang ni Anugerah Akademik UKM..



Yang ni pulak ialah Hasil Penulisan Ilmiah terbitan UKM..



Yang korang pun knal kan saper.. Angkasawan pertama Malaysia; Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha.



Bahagian ni mempamerkan Anugerah & Pengiktirafan yg diberikan kpd UKM..



Haa.. inilah ANUGERAH KUALITI PERDANA MENTERI yang dianugerahkan kpd UKM sebagai mengiktiraf hasil2 penyelidikan UKM..











COKLAT UNGU : setakat ini dahulu yang beta ingin kongsi dgn anda pd kali ini, JUMPA LAGI............



Blog Widget by LinkWithin

3 komen disini yer..:

LaNuNsepet said...

owh..beta igt tuan hamba pergi kesana?? tak ajak beta no...

LaNuNsepet said...

muzium ni bayar ka?

CoKLaT uNGu said...

xdalah..masuk ajerrr.