07 August 2009

Sape Tau Ni Biskut Aper?

Salam...

Apa khabar korang sumer... Gua harap sume ok.. Sihat dan jauh dari wabak h1n1.. Kali ni gua bawak satu biskut dari rumah masa gua cuti balik kampung hari tu... Biskut ker..kuih ker aper ni ek... Pedulik la mane2 pun.. tapi gua tak tau aper nama dier.. Korang tau tak?

Dari kulit popia nie..kak ida gulung-gulung kemudian di potong kecik2...


Pastikan masa potong ni wat senget k.. baru menarik.. Hati2 jari...kang terpotong takda ganti yer... he3.






Yang ni hasil dia selepas gulungan tersebut digulung... Emm.. nampak sedap... Masa ni lanun tak tahu lagi aper kakak gua nak wat... Just tengok..amik gambar... pastu g melilau2..
Kulit popia ni macam2 boleh kiter buat.. Sapa kreatif mesti jumpa macam2 resipi kat sini..
laman web yg bleh dirujuk :
www.myresipi.com
sudipkayu.blogspot.com
resepimama.blogspot.com

He3.. tau kenaper gambar ni? sebab gua g melilau tadi.. terlepas proses goreng kulit popia tu...aiseymen.. tau2 dah siap goreng....Tukang goreng pun dah hilang...


Pastikan minyak panas semasa mengoreng kulit popia... selepas itu toskan minyak dari kulit popia yang telah siap digoreng.




Okey..pas siap digoreng sehingga kekuningan.. kulit popia ni akan ditabur dengan bahan2 serbuk..yang ni bagi kulit ni ader rase.. Bahan2 untuk salutan tu sempat gua tanya pada kakak gua.. iaitu.. susu tepung,gula, and nestum...
(patut rase nestum..)






Nyam3..sedia disuap kedalam mulut... Rase susu and rase nestumm... Aper yer nama biskut ni? Ada sape2 tahu? (tahu makan pun boleh gak kongsi he3..)

Thanx to kak ida n abg isham sebab selalu jamu kami macam2 bila balik kampung... :-)

kena thanx pada kami sebab tolong...tolong makan.. he3..


LANUN : Ape yer Nama Resipi Ni???

Blog Widget by LinkWithin

0 komen disini yer..: