08 August 2009

Nak tengok RM50 Baru Tak??!!

Salam....

Whazzup..semua lanun2 sekalian... he3... Korang dah tgk ker RM50 BARU?? Mungkin dah ada yg tengok.. tapi tak pegang lagi kot... RM50 ni memang design baru..lain dari yang sebelumnya.

Untuk pengetahuan korang gua dah dapat satu aritu masa gua pegi ptptn onestop centre kat KL sentral.. Gua wat bayaran sket masa tu n kuarkan duit kat ATM BankRakyat.. Masa pas kuarkan gua tak perasan pun duit baru tu.. Tapi bila Gua kat kaunter ptptn untuk serah duit baru gua perasan duit tu lain macam..

KLIK baca sepenuhnya untuk penerangan lengkap... RM50 BARU
Perbualan.....

Gua : eh.. ni 50 baru ke kak?
PTPTN : Aa2 baru tengok ker..
Gua : em2.. inbgatkan duit palsu tadi..he3(melawak)
PTPTN : eh bukan..yg ni baru...(tersengeh2..)
Gua : kalu gtu.bagi saya sehelai..akak amik yang lama ni yer..
PTPTN : Boleh..amik ni..

Pas tu..gua simpan punya baik duit RM50 baru tu..gua usaha tak guan wei.. tapi satu hari masa gua ngah jaga kedai ayah gua..tiba2.. sorang pakcik ni..bagi RM100 .. gua pulak no choice terpaksa guankan duit 50 gua tu... aduh...sayangnyer..baru nak simpan duit tu...


Macam biase ada muka agung macam dulu jugak cuma design and kedudukan berubah sedikti..sekali imbas macam banyak ruang
kosong...












Kat bahagian ni pulak.. ada gambar kelapa sawit..mungkin mengambarkan malaysia pengeluar minyak kelapa sawit dan terdapt jugak gambar tunku abdul rahman semasa pengisytiharan merdeka.. Semoga kelainan ini dapat membantu menbanteras pengklonan duit RM50 yang boleh dikatan serius.











Pakcik : Eh ni ker duit baru tu....
Gua : pakcik nie..kacau betul (dalam hati..)
pakcik : Ni mesti kerajaan tukar sebab dah byk duit palsu... negro la banyak buat duit palsu ni.
Gua : em2 pakcik..sindiket balck money... negro ni la mula2 wat sindiket duit palsu kat malaysia..
pakcik : negro ni takleh bagi masuk... merosakkan ekonomi negara kite.. ,tapi bagi jugak masuk...
Gua : Mana boleh pakcik..mana nak tau mana satu baik n jahat..ada yang baik..student...nampak ja hitam..hati putih...he3 (melawak..)
Gua: ok pakcik...jualnyer.. (kopi radix)
pakcik : beli... vrooom3...(moto ex5 pakcik tu..he3)


LANUN : Hmm... Tamatlah riwayat RM50 baru ku...sempat pegang kejap jar... So nanti jgn lupa usyar2 k.. duit 50 baru ni... Tak lama lgi penggunaan die akan meluas.. mgkin amik masa sket..

BERITA RASMI MENGENAI DUIT NI :

KUALA LUMPUR - Bank Negara Malaysia (BNM) mulai semalam mengeluarkan wang kertas RM50 reka bentuk baru yang menggabungkan pelbagai ciri keselamatan moden dan inovatif dengan tujuan utama untuk menghalang cubaan pemalsuan.

BNM dalam kenyataannya semalam menjelaskan, ia akan menggantikan wang kertas RM50 sedia ada secara berperingkat-peringkat.

BNM setakat ini belum menetapkan tempoh wang kertas RM50 sedia ada dihentikan pengeluarannya, namun ia tetap sah diperlakukan bersama-sama dengan wang kertas baru ini.

Menurutnya, wang kertas baru RM50 itu sebelum ini dikeluarkan pada Disember 2007 bersempena dengan Ulang Tahun Ke-50 Kemerdekaan Malaysia.

Namun siri baru ini tidak lagi mempunyai logo sambutan jubli emas kemerdekaan negara.

Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

CoKLaT uNGu said...

LANUN: "Whazzup.."
UNGU : "Nothing is up..!!"

injectable anabolic steroids said...

I like the valuable information you provide in your articles. I’ll bookmark your weblog and check again here frequently.
I am quite sure I will learn many new stuff right here! Best of luck for the next!