12 August 2009

Notebook MSI BCW sudah kembali....LCD Tukar baru..

Salam...

Post ni ditulis selepas gua baru ja balik dari VIEWCOM bukit beruang untuk amik notebook MSI kawan gua, BCW. (tau ker sape BCW tu?? he3) . Notebook tu dah tiga minggu kat K.L untuk direpair.. Yang menyakitkan hati tu....Notebook ni Baru jar 8hari dah ada problem... LCD ada LINE warna BIRU... Gua cakap confirm lar LCD yang problem..petang tu jugak pg hantar...cuwak BCW bile jadi gtu aritu..

Masa mula2 problem tu gua pun turut kecut perut jugak lar.. takut gua punya pun ikut rosak skali nanti.. (Gua beli sama brand ngan BCW) tapi alhamdulillah setakat ni semua ok..dan baik jer.. Kawan gua cakap macam2 aritu...

Sini buh sekali gambar2 masa gua teman BCW amik notebook kat VIEWCOM bukit beruang.. Notebook tu baru sampai tengahhari tadi dan LCD tu ditukar kepada yang baru... Lambat siap sebab tunggu spairpart takder kata taukey tu... yang penting sekarang Alhamdulillah semua ok..



Sampai di Viewcom.. BCW melulu kedalam...he3..
jeritan batin BCW : Arghh...aku taksabar nak men itenet...

















Sain sini....kata amoi tu... Notebook tu gua dah check...tengok2 sket.. semua ok gua tengok.. Tapi tadi nasib baik BCW sedar yang dia punya keyboard protector takda.. Orang viewcom tu dah ganti yang baru.. Gua bajet die tinggal kat service center...

BCW nasib baik lu peka....ha3.












Ok... Nanti ade pape kiteorg datng balik... BCW memasukkan notebook kesayangan ke dalam beg.. Ok..Jom kita balik cepat BCW kata...

LANUN : BCW ko nyer laptop ni tiga mgu tak on,xdpt men itenet..sebab hantar warranty...jadi pasni ko kene ON selama 3 Mgu tanpa OFF...ha3.. Balas dendam..










sambung citer tadi...
Masa kes aritu...Member gua siap sound lagi...

" apa ni..baru jar beli dah rosak nie...patut bagi baru lar..."

ada jugak yang cakap

" Ni masalah nie... bese lar..kadang2 nasib....ada jugak yang beli tiba2 rosak..."

Ape member2 gua cakap memang ada betulnya... Kawan gua beli notebook ASUS aritu..baru ja beli dah MOTHERBOARD problem.. Pastu kawan gua kat penang pun ade beli COMPAQ..lagi macam2 masalah...soundlah,blue screen lah... Baru tu...tapi dah problem.. Dulu kawan gua ade sound...

"Barang2 sekarang kualiti dah kurang..notebook melambak keluar jadi kualiti mula dieorg tak jaga..."

Oklar.. Cukup lar aku citer..Apepun masa beli barang korang survey la sampai puas hati.. n korang tengok2 la review kat itenet dulu k...supaya dapat basic idea benda yg korang nak beli.
Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

CoKLaT uNGu said...

muke BCW tu mcm marah jer..hehe..xdpt main internet 3 weeks..lame tuuu.

Coklat : beta ingat BMW td..

chekZu said...

hahaha..beta tau itu BCW..che wan mazlan..kan? sesame jd fasi..tgk cm die je dr tepi..xtau la kot silap..kalo rosak gak..kite bakar kedai komputer tu!! hahahahaa