17 March 2010

Program Mencari Jodoh Terbaru....

Ni program mencari jodoh terbaru, tapi tak siar kat TV, takda berdua-duaan, tida berdating dan face to face dengan ibu bapa pasangan yang akan dikenalkan. itulah, program mencari jodoh yg dianjurkan Persatuan Bakti Muslim Selangor (PBMS). Program tu dinamakan "Program Menyulam Kasih"

Matlamat dia nak temukan pasangan pada lelaki atau wanita yang sudah masuk usia nikah, tanpa melanggar batas batas islam atau melalui saluran tak betul yang boleh berlaku penipuan. Ibu bapa peserta juga akan turut hadir dalam program tu, jadi boleh lah berkenalan n berborak terus secara direct.






Salah sorang peserta menyokong program nih, katenyer dier yang sangat pemalu berhadapan dengan kaum hawa jadi program nilah ynag dapat bantu dier mencari pajsangan hidup. Dalam tu jugak di selitkan dengan ceramah oleh pakar motivasi.
Presidennya PBMS, Khamsi Sudar, berkata peserta kemudian dibenarkan menjalin persahabatan dengan pasangan dan jika semua berjalan lancar, PBMS sedia membantu mengaturkan urusan pernikahan mereka dengan memenuhi segala adat nikah kahwin mengikut cara Islam. Proses ijab kabul itu nanti akan dimulakan dengan kerja merisik, bertunang sebelum berkahwin. Insya-Allah, dengan restu kedua ibu bapa mereka, kami berharap pasangan mempelai itu nanti dapat membina sebuah institusi kekeluargaan yang Mawaddah (cinta), Warahmah (sayang) dan Sakinah (tenang), katanya ketika ditemui Sentral.

Lanunsepet : cari cari carilah..pasangan hidup betul betul oh kawan.... :-)

* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

Hayati Zaki said...

bgus2..dari cari pasangan yg ntah kt mn2..better join program ni, mn le tau dapat jdikan teman hidup.

LaNuNsepet said...

em kena hati2 kan.. cari pasangan.. program ni kalu ade, nak join lah.. he3