20 March 2010

GAMBAR : Seni Bina Pavilion Terhebat Di World Expo 2010 Shanghai & Malaysia Pavilion...

Expo 2010 (2010 上海 世界 博览会) akan diadakan di Shanghai, China pada 1 Mei hingga 31 Oktober 2010. World Expo yang dijadualkan mengikut tradisi pameran antarabangsa dan exhibition. Tema expo kali ini ialah "Better City - Better Life" yang juga menandakan Shanghai berstatus baru sebagai pusat ekonomi utama dan pusat budaya di abad ke-21.

Macam-macam rekaan senibina yang dikenali Pavilion dibina oleh setiap peserta dari pelbagai negara. Tak terkecuali Malaysia pun masuk dengan senibina klasik Melayu gitu. Nak tengok senibina dari negara lain, boleh sambung baca...

Malaysia Pavilion Di Shangai 2010 Nak tengok lagi ?? ada dibawah...

Expo nin diharapkan untuk menmbawa jumlah pengunjung terbesar dalam sejarah pameran di dunia dalam hal angka kasar. Mascot expo imej huruf China 世 ( 'dunia') dan logo mewakili tiga orang bersama-sama berbentuk tarikh 2010.

Lebih daripada 190 negara dan lebih daripada 50 pertubuhan antarabangsa telah berdaftar untuk menyertai Shanghai World Expo. China berharap untuk menerima hampir 100 pemimpin asing dan jutaan orang dari seluruh dunia untuk datang dan melawat World Expo. 70 juta pengunjung yang diharapkan yakni yang terbesar dalam sejarah. Tahun 2012 akan tiba giliran Korea Selatan, kemudian Itali (2015) dikuiti Turki (2016).

taiwan pavilion

malaysia pavilion 

malaysia pavilion

malaysia pavilion at night

israel pavilion (boikot!!!)

poland pavilion

China Pavilion

singapore pavilion

UAE Arab pavilion

china lagi...

switzerland caption


romania pavilion

Denmark pavilion

Italy Pavilion

australia pavilion

newzealand pavilion

Austria pavilion

Pakistan pavilion

India pavilion

Japan pavilion

Czech Republic pavilion

Hongkong pavilion

Canada pavilion
Korean Pavilion





* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

0 komen disini yer..: