27 March 2010

Kapal Selam Ajaib Malaysia Dah Mula di Uji Selepas Baik Pulih...

Salam...

Kapal selam paling ajaib di dunia scorpene KD Tunku Abdul Rahman kini bersedia menjalani ujian selaman selepas mengalami kerosakan. Kenapa Ajaib? ajaib kerana namanya kapal selam tapi nak menyelam pun tak boleh ki3. Malu kapal selam kita ni dengan adik bradik kapal selam yang lain tau. Oh,Malangnya kita, baru jar beli kapal selam dah bermasalah. Nama jar canggih, alih2 belum apa apa dah ada problem. Kerosakan ni jadik, mungkin banyak sangat kontroversi selubungi pembelian kapal selam ajaib ni. 

kapal selam ajaib... he3


Mungkin tak berkat kot... bila dah melibatkan rasuah.. 2 kali rosak, kerosakan kedua tu adalah kerosakan mekanikal yang menyebabkan ia takleh menyelam, dan sebelum ini juga terdapat kerosakan komponen sistem penyejuk. Apepun Lanun harapkan "test run" kapal selam scorpene ni dapat lah berfungsi dengan baik dan bolehlah menyelam seperti saudara saudara kapal selam yang lain. 



* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

5 komen disini yer..:

zures said...

Boleh bg fakta yang betul tak darimana sumber yang anda dapat tentang rasuah kapal selam tu. Harap2 bukan dari khabar angin sahaja...

Anonymous said...

Dah menjadi fakta umum pun ttg rasuah ni. Dah bukan khabar angin pun..

LaNuNsepet said...

boleh wat rujukan pendedahan isu kapal selam ni kat sini k :

http://wargamarhaen.blogspot.com/2009/09/komisyen-tinggi-kapal-selam-kd-tar.html

dan ini juga sbg tambahan..

http://sisibukit.blogspot.com/2009/09/komisyen-tinggi-kapal-selam-kd-tar.html

banyak keraguan dlm isu ini, n kerajaan baru jar jwb setelah sekian lama, kat skolah n bisnes biasa pun ada korupsi ni kan pulak..di atas sana yang rmi tahu banyak korupsi banyak berlaku skrg.

Anonymous said...

hurmm lanun nie memang begini..
ape je yg kerajaan wat semua x betul & rasuah saje bg nyew hurmm
x berubah2~

LaNuNsepet said...

he3.. kiter kenal ker anonymous..?? mesti lu member lame gua.. :-) yer sy masih tak masih berubah heheheh