31 March 2010

Mai Secawan.... Kopi Radix dan Blogging Apa Khasiatnya???

Salam...

Jumper lagi kiter dalam slot kesihatan oleh Dr. Lanun he3.. Hari ni Lanun nak share khasiat Kopi Radix. Walaupun tajuk kat atas tu khasiat blogging skali, tapi hanyalah rekaan semata mata. Lanun masih tak jumpa lagi khasiat blogging nih..

Lanun kirenyer macam promote jugaklah la ni. Promote supaya menggantikan kebiasaan meminum kopi kopi seperti nescafe, kopiko, eagle, n bla3..Seru semua beralih kepada produk kopi radix dari membeli kopi konvensional seperti yang ada kat pasaran sekarang.


Jom sambung  baca lagi kat bawah ni Lanun cerita sket pasal Kopi Radix  Mai Secawan... 


Kenapa? kerana khasiatnya yang lebih baik berbanding kopi kopi yang lain. Kopi Radix juga bebas kafein dan boleh diamalkan oleh pengamal perubatan homeotrapi. Tak silap Lanun, herba tebu gajah didalam kopi radix dah menghapuskan kafein yang ada dalam kandungan kopi.

Selain tu, amalan pengilangan yang berlandaskan syarak jugak menambahkan lagi berkat kita dalam meminum kopi radix. Pekerja dan Pemandu Lori bagi kilang HPA Kopi Radix juga telah dipastikan menghafal ayat ayat Al Quran tertentu sebagai syarat bekerja dan naik pangkat. Serta mereka turut menjaga solat, dan menjaga aurat. Pastinya ini kita takleh nak dapat kan kilang non muslim kan. Berkat ini hanya datang melalui cara berlandaskan islam.

Kopi Radix yang sesuai untuk lelaki dan perempuan juga kanak kanak menawarkan pelbagai khasiat. Mind set bahawa minuman ini hanya untuk lelaki adalh tidak benar. Ia sesuai untuk lelaki dan perempuan. Minum tanpa dengan yakin dan pastinya dapat tingkat ekonomi ummah.

Antara khasiat Kopi Radix :

Kopi Radix adalah sejenis minuman yang diadun daripada 7 jenis herba dimana bahan utamanya ialah Akar(radix)Tongkat Ali(Eurycoma longifolia)yang disenergikan dengan 6 herba tambahan iaitu:
1)Teja Lawang (Cinnamomum iners)
2)Mengkudu Hutan (Morinda eliptica)
3)Tebu Gajah (Albizzia myriophylla)
4)Mata Pelanduk (Ardisia crispa)
5)Larak Hutan (Polyalthia hypoleuca)
6)Halban (Vitex pubescen)

7 KELEBIHAN KOPI RADIX
1)Sumber tenaga segera
2)Menghilangkan sembelit dan mencegah kanser payudara
3)Mengelakkan pembentukan tumor dalam tubuh
4)Memecahkan batu dalam ginjal
5)Perawatan asma
6)Menguatkan jantung
7)Menurunkan kencing manis

KELEBIHAN TONGKAT ALI
*Demam panas (antipiratik)
*Cirit birit
*Antidot (anti-racun)
*Demam kuning
*Sakit tulang (arthritis & slip disc)
*Gatal badan (keracunan)
*Batuk kering (TB)
*Kencing manis
*Ulser.
*Keputihan.
*Gusi berdarah.
*Penyakit kelamin.
*Antiseptik untuk luka dalam.
*Menghilangkan ketagihan merokok.

KELEBIHAN TEJA LAWANG
*Menyembuhkan demam
*Menambahkan tenaga
*Ibu selepas bersalin
*Asma
*Batuk
*Lumbago

KELEBIHAN MENGKUDU HUTAN
*Merawat sakit kepala
*Pelawas
*Buasir
*Jantung
*Darah tinggi
*Tidur yang berkualiti
*Menghaluskan kulit

KELEBIHAN TEBU GAJAH
enawar untuk demam
*Bersifat antidot (penawar racun)
*Mengubati sakit telinga
*Membuang angin dalam badan
*Ubat tenaga batin

KELEBIHAN MATA PELANDUK
*Merawat otot atau ligamen yang terseliuh
*Merawati sakit dada
*Cirit-birit
*Sakit tekak
*Keracunan
*Pembengkakan testis
*Demam
*Batuk

KELEBIHAN HALBAN
*Ramuan lepas bersalin
*Sakit badan
*Awet muda
*Antioksidan
*Batuk

KELEBIHAN LARAK HUTAN

*Akarnya dapat dijadikan ubat selepas bersalin,
*mengelakkan meroyan,
*dapat membuangkan angin dan
*juga sebagai tonik.

Lanunsepet : hati-hati dengan kopi radix palsu.... rasa dia memang taksedap berbanding dgn yg ORI...

Sumber : http://duniaherbahpa.wordpress.com/ dan http://www.ehoza.com/v4/forum/info-pengetahuan-am/49530-kopi-radix.html

* Back To Halaman Utama *

Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

F U N F A B U L O S I T Y said...

dex ada jual kopi ni-huhu

LaNuNsepet said...

yer ke... ahli HPA ek? same lar.. tp Lanun rajin minum jar.. he3