02 March 2010

Kerana Si Betina... Dia Mati Dimakan Dari Dalam...

Salam...

Jom tengok video lah pulak.. Masa kecik antara program TV yang Lanun minat antaranya ialah NationalGeographic. Selain tu kartun jer..he3.  Masa awal-awal Blog Lanunsepet ni dimulakan, lanun banyak share kan video dari channel NationalGeographic yang kat Youtube tu. Video dokumentari ni memang layan habis, and tak luper gak leh bukak minda ni supaya berfikir sejenak.. Bahawa.. Allah Itu Maha Bijaksana.. Maha Suci Engkau Tidak Lah engkau Ciptakan sesuatu itu dengan sia-sia...

Video ni tunjuk kat kiter di mana ulat yang makan sayur tu takleh dah di hapuskan guna racun. Jadi pekebun ni guna tarikan serangga betina untuk membunuh serangga jantan, secara tak lansung membunuh populasi ulat ini dari awal sebelum proses mengawan. Jom tengok bagaimana ulat ni mati!!



Lanunsepet : Allah kurniakan akal supaya manusia menggunakan setiap item disekelilingnya untuk mengurus muka bumi ini. Dalam video ini contoh bagaimana pengawalan secara biologi untuk bunuh ulat yang makan sayur tanpa menggunakan racun perosak. Bukan manusia yang hebat, tetapi akal yang Allah kurniakan ini hebat untuk berfikir ke arah tu.
Blog Widget by LinkWithin

3 komen disini yer..:

Unknown said...

Sayang sekali buat masa ni PC teman tak boleh nak buka video tu...

Ameen Muslim said...

sama mcm lanabulu, ternet aku slow. payah nak play youtube.

LaNuNsepet said...

hu2.. xpa2.. memang kebelakangan ni internet slow sgt.. brape kali asyik dok asyik restart modem tu, dah restart baru ok sket..

nanti ade masa len kali tgk vid ni k.. heheh