07 April 2010

Artis Belajar Buat Dadah Secara Online - Dah Pandai - Berniaga - Kantoi...

Salam..

Internet memang merupakan gerbang 1001 maklumat, nak dapatkan pelbagai maklumat semua boleh kite dapat kat internet. Dari yang baik sampai lah yang buruk dan keji. Teringat ilmuwan cakap Internet ni ibarat Pisau. Nape pisau? kalau kite guna cara yang betul maka berfaedah lah dia. Tapi, awas! kalu kiter salah guna die maka makanlah diri lah jawabnya, silap hari kite yang akan cedera.

Polis tunjuk peralatan dalam rampasan makmal rahsia Benjy.

Baru baru ni dalam Berita harian, Polis telah mendedahkan Pelakon, Benjy (Khaeryll Benjamin Ibrahim) ada makmal untsuk proses Dadah jenis SYABU. Menurut siasatan, dia belajar semua tu melalui internet. Artikel cara nak buat Dadah tu dijumpai Polis dalam pendrive Benjy yang mengandungi 11 artikel cara nak buat syabu dan ectasy.[berita penuh] Semoga Benjy di adili dengan adil tanpa memandang status artis yang dia ada.

Hebatkan internet nih? atas satu bukti "Pisau" dah disalah guna, akhirnya memakan diri. Banyak lagi perkara yang berfaedah dalam internet ni boleh kita ngadap dari kita mencari sesuatu yang tidak baik. Dulu kita risau remaja melepak buat jenayah, sekarang melepak di internet pun bahaya kan? Ok lah. Jumpe lagi dalam post akan datang.

Lanunsepet : resipi buat barang baik jom usyar : [KLIK SINI]
Blog Widget by LinkWithin

3 komen disini yer..:

chenurulhusna said...

ya..ibarat pisau!hati2 lah!;)

RaMa2UnGU said...

sb tu kemudahan teknologi yg ada jgn disalahgunakan..guna akal..

LaNuNsepet said...

akal fikir nak kaya akal fikir nak seronok nak lari dari masalah...hmm...

dadah ni bhya, bukan efek pd diri jer tp pada org lain, anak,bini,keluarga, pelajaran, masa depan, kerja.. n dll.

harap polis siasat betul2.. kalu salah, plis hukum dgn adil.