30 March 2010

Alhamdulillah, Study Nak Habis Dah...Terima Kasih Mak & Ayah...

Salam..

Tak lama lagi nak habis study dah, selama 3 tahun belajar degree ni macam macam ilmu dan pengalaman Lanun dapat. Orang pun macam macam Lanun jumpe dari yang normal sehinggalah yang tak normal he3.. 28hb april nanti merupakan hari terakhir Lanun kat UTEM ni. Bila dah nak habis ni rasa sekejap jar kan 3 tahun?

Alhamdulillah 3tahun amik degree semuanya lancar, tak da sangkut macam masa diploma dulu sampaikan kena extend satu semester. Orang lain 3tahun jar diploma Lanun 3tahun setengah..hu3. Tu lah balasan nya kalu masa awal-awal tak nak study betul-betul. Tapi takpe kan?  kegagalan dan kejatuhan nilah yang ajar kita untuk bangun n berhati hati lain kali. Kita takkan kenal kejayaan kalu kita tak rasa jatuh dan bangun.. tul kan?

Habis degree ni takdalah apa nak banggakan sangat pun.. kejayaan yang sebenar pastinya lah mendapat Syurga di alam yang kekal abadi. tapi di dunia ni kejayaan adalah bagaimana kita jadi seorang mukmin yang baik dan taat. Sebagai anak pulak, satu kejayaan lah jika boleh jadi anak yang baik dan taat pada dua org tua kita.

Ibu dan ayah.. mak n ayah.. or ape saje yang korang panggil dioerg lah salah satu faktor kita sampai tahap ni. Lanun dapat sampai tahap ni pun atas doa dieorang jugak. Betapa sayangnya mereka kat kiter carik duit untuk buat bayar yuran, belanja harian, hantar kiter dan paling penting titik peluh dieorg cari duit tu tiap tiap hari sejak kiter kecik lagi, ada jugak mak dan ayah dieorg masih lagi kerja sekarang untuk sara kita untuk belajar ni. 

Satu lagi, Doa, doa mereka berdua yang cukup mustajab. tak jemu dieorg doa untuk kejayaan kita dan adik beradik kiter yang lain. Tapi kita tu lar pas solat cepat cepat jar nak habis, doa pun simple sampai lupa nak doa untuk mak n ayah hu3.. 

Pasni lepas kita masuk alam keje ni.. Lanun harap dapat balas jasa diorg lebih dari sebelum ni. Pastikan kita semua tak lupa tanggung jawab ni.

Terima kasih omak n ayah...
Blog Widget by LinkWithin

10 komen disini yer..:

Affan Ruslan said...

Alhamdulilllah.
Bagus2, sepatutnya kita bersyukur.
Berbakti kepada masyarakat n ibu bapa patut jd prioriti gk kn? :)

Eh bro, ambik course ap?

Kalau blm kahwin pasni blh kawin la! he3.

CoKLaT uNGu said...

alhamdulillah.. walaupun dirimu seorang LANUN, tapi hatimu sungguh tulusss.. smoga Allah tetapkan hati2 kita di jalan yg Haq..

niesz said...

same la ngn niesz..lpas ni praktikal lak..xsabar nye!!!!!!!!!wish u luck k..

Keyyah said...

semoga cepat dpt keja..

chenurulhusna said...

:)tahniah.jasa mak ayah jgn dilupa.

LaNuNsepet said...

apam : aku kos BENE la gak macam dulu..
coklatungu : yer c.u :-) InsyaAllah..semoga impian murni kiter terlaksana.. bersamamu :-)
niesz : tq niesz, all d best gak untuk niesz.
cherulhusna : tq, betul tu jgn lupa.

ana_zara said...

congrats sama kamu~~

CoKLaT uNGu said...

:-)( bersamamu> mcm iklan Dg pulak..)
insyaallah..dgn izinnya...

LaNuNsepet said...

:-) he3.. bukan DG, iklan kiter lar.. ;-)

CoKLaT uNGu said...

:-p :-)