25 September 2010

Doa Memulakan Kerja di Tempat Kerja...

Salam...
Dulu zaman study sebelum nak mula kelas, lecturer ada yang suruh baca al fatihah, lagi baik di tambah dengan doa penerang hati semoga mudah paham apa yang dipelajari. Sekarang?

Sekarang dah masuk zaman bekerja, alhamdulillah zaman study dah tamat sekarang zaman kerja yang bermula pastinya Lanun harapkan kebaikan dan rahmat dalam rezeki yang dicari ini. Dalam memulakan kerja pastinya untuk mendapat berkat mestilah dimulakan dengan cara yang betul. Bagaimana?

Salah satunya ialah dengan berdoa pada Allah SWT memohon kebaikan dan dijauhkan dari keburukan dari pekerjaan yang kita buat tu. Tak kira kita kerja kat site ke, pejabat ke, tempat tinggi, dalam tanah, dalam hutan atau pun dirumah sekalipun.

Bawah ni doa yang Lanun jumpa untuk kita kongsi sama sama dan amalkan InsyaAllah. Tak dapat hafal? fahami maksudnya dan sebutkan jar dalam bahasa Melayu, Allah Maha Mendengar dan Maha Pengasih lagi Penyayang. Mudahnya menjadi Muslim ada tempat mengadu...

Lanunsepet : Jangan lupa niat mesti betul yer..macam bonda bonda kita pesan... Alfatihah sebagai pembuka juga terbaik..

klik untuk besar lagi...

Blog Widget by LinkWithin

3 komen disini yer..:

Anis izyan Abd Rahman said...

waa~
semoge sentiase dilidungi Allah dan berada dibawah pngawasan malaikat Allah~

Bella Muslim said...

TQ utk doa ni.. dh lama amalkan.. tp baru hari ni rs tergerak nk cari written doa utk di share.. Smoga kt sama2 murah rezki...Amin...^_^

Anonymous said...

Terima kasih atas share dua' ini, moga dilimpah kurnia kan rezeki ke atas kamu.. -shafix