20 August 2010

Apa Perlu Buat Bila Dah Dapat Buffered Ads

Salam..
Kebelakangan ramai yang dapat buffered ads, macam pesta pulak he3. Lanun rasa jealous lak tengok korang dapat iklan buff Nuffnang tu, Series!. Tapi dalam jeles jeles tu Lanun hepi gak sebab kiter same same dapat merasa buffered.


Dulu Lanun rasa sekarang korang pulak. Masa dulu dulu bukan senang nak dapat, sekarang adil semua orang dapat merasa sikit sikit. Tochey Nuffnang...  Lanun kat sini nak bagi tips, em.. rasanya bukan tips tapi senarai "to-do-list" apa yang korang perlu buat bila dah dapat buffered ads :

1.     Ni langkah wajib bagi pemegang Buffered Ads..
Buffered earning akan di update setiap hari, berbeza dengan update yang biasa iaitu pada hari Isnin setiap minggu. Untuk pengetahuan, trafik yang tinggi berkadar langsung dengan duit yang korang akan dapat.

Buffered ads akan meningkat nilainya dan bonusnya bila pengunjung unik UV visitor anda meningkat. Jadi, korang cuba lah sedaya upaya tingkat kan trafik blog korang. Sebenarnya tak susah, tapi perlukan cara dan teknik yang sesuai.

Lanun : Nak raya ni.. apa kata korang pulun buffered sebelum raya ni betul tak?
Blogger : Kumpul duit beli hosting .com

2.     Ada had dan limit Buffered Ads tu jadi...
Ads yang di buffered kan ke blog korang tu akan keluar sepanjang kempen produk tersebut. Bila kempen atau promosi tu dah habis dia akan stop dan jadi metered earning. maksudnya iklan tu takkan keluar dah lar. Jadi jangan tangguh blogwalking ok, nanti dah habis kempen ads tu rugi lar tak sempat earning nak naik. Tempoh ikaln tu keluar, tak siapa yang tahu. Itu antara syarikat dan Pihak Nuffnang.

Blogger : Tapi Lanun, orang busy lar.. 
Lanun : kalau busy suruh lah blog tu berjalan sendiri he3... 

3.     Buffered Ads tu boleh hilang kalau...
Ada sesetengah pendapat mengatakan, trafik yang tak stabil akan buat buffered ads tu hilang dan cepat jer tukar jadi metered earning. So, kalu jadi rugi la korang.. jalan terbaik maintainkan trafik atau tingkatkan lagi kasi pecah he3.

Tapi ada juga pendapat yang dia akan menempel jer bila dah dapat. Habis kempen ads tu dia akan turun la jadi metered earning. Rasanya dia tak hilang pun kalau tak maintain.

Lanun : Maintain apa barang, kasi up lar.. ni masa yang sesuai nak tambah duit poket.. leh dapat sampai ratus ratus tau satu buffered..Series!!


Ni sekadar peringatan untuk semua blogger blogger yang dapat buffered earnings, Korang mesti dah tahu perkara ni kan simple je. Tapi Lanun nak gtau jugak tak kire tak kire he3. Semoga dapat earning yang masyuk untuk raya 2010 ni. Selamat berpuasa!! Go Blogger.. jangan lupa rajin rajin la melanun kat sini k bye bye..
Blog Widget by LinkWithin

18 komen disini yer..:

rizal jabai said...

selalu tadah tgn.. pastu ajak nuff jln2 pas dpt buff..hihi
tq lanun.info yg bagus utk semua rakyat jelata

Sharinginfoz said...

tahniah dapat BE. Ianya akan berhenti pada setiap hari bila sudah sampai jumlah yang diassign i.e. 100 UV setiap hari ada jugak blog yang dapat 500 UV dan sebagainya

Tips Mudah Tingkatkan Trafik

saya_arief said...

sayangilah BE..

ummi iman said...

hahaks...tak dapat2 pon BE>.huhuks

Anis izyan Abd Rahman said...

belanjer kitorunk berbuke laaaa~
huhu

Unknown said...

thanks lanun untuk info ni...:)

Ct DJa said...

hye lanun! actually xfhm sgt pun pasal nuffnang nie. org ltak, kte pun sebok nak ltak. hahahaha. nak dpt info lebeh bole?

Ken Wooi said...

sebenarnya.. tak payak buat blog post untuk buffered earnings.. hanya advertorial perlu tulis post.. saya tak penah tulis untik BE.. =)

rashid said...

Ken: setuju, tak buat post still dapat buff...yang penting isi poll dan survey dekat akaun nuffnang korang dengan perkara-perkara yang korang rase boleh menarik minat pengiklan...nice

LaNuNsepet said...

to ken n rashid :
yg step tulis post berkaitan ads tu Lanun dah kate dlm tu "optional" kan , just saje2 buat untuk tunjuk kite ni interest n support nuffnang.. mmg bukan syarat untuk dpt BE / buff ads.

Afiq Bukhari said...

salam..bagus ko buat entry pasl nk jage buffered ni pasai ramai dah dok tny..huhu nice2. :D

MuJE said...

ala, tak pernah merasa lagi BE...huhu (ceh, baru sebulan kapel ngan Nuff.hehe)

MuJE's latest post : Happy Anniversary Nang!

LaNuNsepet said...

he3.. muje.. nnt dpt ler tu..
teruskan berblogging..

MuJE said...

baik! hehe... nak merasa jugak jadi anak emas nuff..=)

Myvitrd said...

aku punya BE dah nak masuk 3 minggu tido..

alfsfr.ali said...

tny sket. berapa lama iklan BE tuk akan kekal dlm blog kita. sehari ke, dua hari ke, seminggu ke?

tq!

alfsfr.ali said...

tny sket. berapa lama iklan BE tuk akan kekal dlm blog kita. sehari ke, dua hari ke, seminggu ke?

tq!

LaNuNsepet said...

to alip apai.

yang tu sapa pun tak tahu kecuali pihak nuffnang, ada iklan yg kejap n ada yg lama. Yang tu antara syarikat dan pihak nuffnang yang akan tentukan.