29 August 2010

Video Namewee Terbaru : Buat Kecoh Lagi dengan Video Nah!! F**k Racism yang penuh carut marut..

Salam...
Berikutan isu pengetua racism baru baru ni, seorang orang muda yang dulu menjadi "terkenal" dengan klip video lagu "Negara Kuku " telah buat lagi satu video yang sarat dengan perkataan dan isyarat bermaksud lucah, menghina, dan mencarut. Siapa lagi kalau bukan Namewee atau nama sebenar Wee Meng Chee. 

Lanun yakin Namewee ni marah dan terasa dengan apa yang telah berlaku dalam kes pengetua tu. Sebagai salah seorang bangsa Cina, memang sesiapa pun akan terasa. Even kalau kita dipihaknya pun akan terasa. Tapi adakah tindakan buat video semacam rupa ni rasional? professional? jalan yang bijak ke? pada Lanun ia seakan mencurah minyak pada api.

Dalam klip video tu telah mengeluarkan kata kata mencarut pada pengetua Siti Inshah ( SMK bukit selambau di Sungai Petani Kedah) dan juga menghina Kementerian Pelajaran Malaysia KPM. Juga dalam video tu, Namewee mengatakan anti racism, tapi jelas ia telah ditunjukkan dengan cara yang salah dan tidak bermoral.

Saksikan video Namewee tersebut kat bawah ni, penuh dengan isyarat F**k saje...



p/s : Namewee ko ni kreatif tapi masalah ngan ko adalah terlalu emosional.. Aku tak mahu juga benda ni jadi.. tapi harap kita semua sentiasa rasioanl dalam bertindak jangan jadi seperti geng Bendera di Indonesia. Tak da akhlak.
Blog Widget by LinkWithin

20 komen disini yer..:

fahmi ibrahim said...

Dia berani tapi penuh dengan kontroversi. Memang takkan habis isu perkauman ni. Luar je 1Malaysia. Tapi dalam hati... Fikir2 la sendiri

Pembebel Jalanan said...

salam...hurm..aku kira..ada sikit-sikit hina Islam la ayat dia.. kalau kerajaan tak ambil tindakan..tak tahu lah..

orang Cina la yang rasis..

adakah aku emo?

tidak..

sebab apa?

orang Cina dah tak kenang budi..

Bila Melayu mempertahankan hak Melayu..kita yg rasis..mereka?

adakah aku emosional?

tidak..

ataupun kita taksub dengan kaum?

Entah..

p/s: alamak! merepek je kat sini..hehe..mmg tak patut ar

Anonymous said...

Jelas Namewee ini seorang yang tidak bermoral.

Kita pun tidak setuju dengan perbuatan Puan Hjh Inshah itu.

Harap Kementerian Pelajaran ambil tindakan yang tegas terhadap beliau sekiranya beliau didapati bersalah.

LaNuNsepet said...

to fahmi ibrahim :
kita nak hapuskan sensitiviti ni agak susah, tapi ia boleh sebenarnya. Jika semua orang saling memahami dan menjaga akhlak. tak kira cina india melayu atau dsb...

semua agama ajak ke arah kebaikan..
tny sami, tny paderi, tny imam.. sifat baik dalam hidupa adalah titik kesamaan kita.

1 lg kita kena hapuskan korupsi dan ketidakadilan dalam malaysia ni. ada sesetengah perkara yang membangkitkan kemarahan kaum bangsa lain.

LaNuNsepet said...

to pembebel jalanan :
hmm.. mmg betul tu..
lanun perasan jg. tu lah bila dah emosional.. org melayu india cina bila semua dah emo..sama jar ngan namewee ni..

plis saudara2 ku cina india melayu..kita jaga akhlak.. jaga peribadi..

pada yang racist tu plis lah kalau tak puas hati juga simpan dalam hati. bawak belajar moral...kita dah lama hidup dalam malaysia ni. sedey ar gni..

LaNuNsepet said...

to anynomous :

pada pengetua tu pun dia kene belajar balik, perbaiki akhlak.. tu salah caranya nak marah student. jg mulut.

MX said...

aku rasa dia ni memang kreatif...
dia ni melayu kan?...
sepatutnya kekreatifan dia ni diguna pada jalan yang betul...
betul tak?

LaNuNsepet said...

haaa..namewee ni cina lar..
ayoo MX...

a kl citizen said...

kadang... isu yang kecil diperbesarkan, kita sebut yang lain diterima sebagai perkara yang lain...

kadang, itu perkara yang berlaku di sekolah, cikgu maksud lain, pelajar membuat interpretasi lain

apa pun, kita mesti terima hakikat, isu antara kaum adalah selamanya isu sensitif

dalam video tersebut, ada namewee sebut dia ada kawan baik berbangsa melayu, tetapi yang dia geram pada 3 orang tersebut dan kpm... tetapi bila dah jadi gini, semua orang akan kata dia racist, sama juga macam siti inshah tu, entah apa yang dia sebut sebenarnya, mungkin pelajar terima sebagai racist...yang ditunjuk pun gambar ibu bapa dan pelajar yang membuat aduan, cerita sebenar tidak kita tahu

iktibarnya: jaga kata-kata, tulisan dan perbuatan kita

Anonymous said...

i am happy to read this blog and most commentors are rational. nevetheless all these years the authorities are openly unfair the way they respond to misbehaviour of malays and nonmalays.

cases of nasir safar, cow head protestors, hajah inshah are handled delicately , low profile and no MP strong comment to media, in fact MP offered talk to cow head protestors.

whereas non malay cases are blown out of proportions with prominent headlines in media, elizabeth wong detained under ISA , minister personally giving strong remark about namawee?

this is indeed sensitive issue and i hope those with authority and power can be fair and as rational as you guys.

Anonymous said...

kalau lah wee meng chee ni(namewee) dok di kelantan dah lama dia dgn keluarga dia kena halau.tapi dok johor tak leh buat apa..org johor tak buat apa pong!

Anonymous said...

Wow... strong words used. I don't agree with the language used. But democratically Namewee is merely expressing his feelings on what he accesses the situation to be with the racists headmistress Siti.Namewee did not use any racial slurs against anyone, but was puring his insults against Siti (an individual) and the Education Board (KPM). If Siti chooses to she can take a civil case against Namewee. And KPM can can sue his for slander. But nothing from Namewee can be said to be racists, as he was merely reporting and expressing his feelings against the racists remarks of Puan Siti and the inaction of KPM. UMNO wants to make this racial, but do think carefully, Namewee did not say anything racial, slanderous and offensive - YES. So it should not be a police case, a civil case is possible, but it's no going to amount for much, and will actually embarrass Siti and KPM even more. So, I ask that we should not support any action against Namewee on charges of sedition nor racism.

Anonymous said...

sumbat je ke dalam penjara budak ni....memang tak reti di untung pun......buat menyemak je

Anonymous said...

Dulu dia buat hal pasal lagu kebangsaan kita maafkan, minta ampun la konon apa la! Ni dia dok buat lagi! Kecoh betul la malaun ni!, buang kerakyatan je bagus! P dok kat gaza ke, afghanistan k, ha pas tu suruh la dia p buat vklip kat sana, byk bahan dier, ni yg hari tu dok p simbah cat kat surau pun kerja org depa gak ni, x tau di untung betul, mak bapak dorg minta maaf la konon tp anak dorg ni nak tjk besar kepala! Cuba klu melayu yg buat , mak ai confirm bising gila! Mau tunggang langgang kerusi kabinet nanti! Bodoh betul la namewee ni!

Anonymous said...

Sebenarnya, kalau dilihat dengan teliti, tak pun Namewee menghina bangsa-bangsa ataupun kaum-kaum yang lain didalam lagunya. Jadi mana boleh dikira Racism?

Adakah Pengetua yang mengeluarkan kata kata berunsur racism kepada pelajar pelajar itu dibawa ke makamah seperti mana yang dicadangkan ke atas Namewee?

Memang cerita sebenarnya tentang pengetua itu adalah kerana dia nak bangsa-bangsa lain kenal atau memahami dengan lebih teliti tentang Puasa, tetapi kenapa nak paksa sampai mengeluarkan kata kata racism sebegitu? Adakah ia adil jikalau seorang pengetua dari sekolah cina memaksa pelajar pelajar islam disekolah itu untuk membatal puasa kerana kebanyakan pelajarnya adalah cina dan tidak berpuasa?

Bukalah mata dan sedarlah apa yang sedang berlaku di Negara kita ni.

Anonymous said...

Orang yang menyanyi dalam clip video ini kata yang buat Malaysia kaya orang cina? ?? Fikir betul2 sebelum buat statement itu. Jelas dia tak mendalam ilmu ekonomi.
Masalah ini berlaku aku salahkan British, Raja raja melayu dahulu. Raja raja Melayu berperang sama sendiri, dan serahkan negeri kepada British demi kuasa. British kuasai tanah melayu dan memisahkan Al Quran dari sistem kehidupan. British mengambil anak anak raja belajar law di England supaya balik nanti akan menjadi pemimpim secular seperti Tunku Abdul Rahman. Inilah punca masalah.

Anonymous said...

To Namewee....NAHHHH!!! sucks banana...

Anonymous said...

'But democratically Namewee is merely expressing his feelings on what he accesses the situation to be with the racists headmistress Siti.', BULLCRAP

seriously, i don't care if namewee wants to hitout on Siti. But don't label yourself as anti racist. Whenever someone hit out on a racist, that'll automatically make him a racist himself.

And whatis it with this 1malaysia identity bullcrap. I'm a chinese, you're are a malay and that's fact. We are different in so many ways coz we've been living together for merely 50 plus yrs. The main issue here with us malaysian is we have to accept these differences, and try our best to live together.

Suddenly everybody is opiniated about politics after the last election. Look at 15malysia with all it's political bullcrap. Where were they before the election? Playing chicken?

namewee, you are a bloody retarded chinese! you can't call me a racist coz i'm chinese. Chinese!

liau fenciek said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

i think its a decent job done by namewee, for those out there who keep saying he is a racist....u must be a retard or what...read the lyrics...get a life man......he is pointing his finger to the bloody headmistress....who actually asked the chinese and indians to fast together wid the muslims during their respective fasting seasons..y cnt i see any single finger that points at the guilty headmistress??"Pelajar-pelajar Cina tidak diperlukan dan boleh balik ke China ataupun Sekolah Foon Yew. Bagi pelajar India, tali sembahyang yang diikat di pergelangan tangan dan leher pelajar nampak seakan anjing dan hanya anjing akan mengikat seperti itu." this is what actually she said in a assemble....in a public function....imagine a chinese headmistress demands those muslims to quit fasting in a chinese-based school....what will happen??think twice b4 u guys comment....of course in this case he(namewee) used hell lot of vulgar words which is not appropriate......however the same case would happen if a chinese/indian/any other race headmistress said some stuff bad bout other race....so let us all just be peace out n have a great and harmony life together in m'sia as true malaysians..