17 August 2010

Bagaimana Soal Jawab Dengan Nuffnang Helpdesk

Salam...
Ada kemusykilan pasal Nuffnang? Tak paham bagaimana pembayaran Nuffnang? Bagaimana pengiraan klik iklan? Apa itu istilah istilah dalam Nuffnang? Bagaimana nak join komuniti dan aktiviti Nuffnang? Ada masalah dengan blog? Iklan tak keluar? Earning sedikit? Error pada kod iklan? dan lain lain.. Semua ni boleh di ajukan kepada Nuffnang.

Lanun akan kongsikan info pada korang semua bagaimana caranya nak bertanyakan soalan pada Nuffnang iaitu syarikat pengiklanan di internet yang juga Komuniti Blogger di Asia Pasifik. Mungkin info ni ramai dah tahu cuma hari tu selepas..Lanun tunjukkan jawapan dari pihak Nuffnang mengenai kemusykilan Lanun.

Ada yang bertanya macam mana nak contact Nuffnang? Rupa rupanya masih ada yang tak tahu. Tak pa.. Lanun dulu lagi jahil pasal Nuffnang ni he3..kawan kawan yang ajar. Di bawah ni Lanun sediakan secara ringkas cara untuk mengajukan pertanyaan pada Nuffnang.

Caranya : 
1. Log in 
2. Klik menu Contact Us atau Klik link ini [http://www.nuffnang.com.my/help/]
3. Pilih kategori apa masalah anda dan klik "Next" 
  • Technical Support
  • Advertiser Enquiries/Suggestions
  • Blogger Enquiries/Suggestions
  • Human Resource (Job Application)
  • Nuffnang Contest Related Questions/Feedback
  • Miscellaneous
4. Isi borang : Subjek dan Ceritakan masalah yang di hadapi. ( Bahasa melayu pun tak apa, jangan bahasa rojak sudah..)
5. Pilih "Prority" ( yang ni pilih lah High )
6. Klik "Submit ticket", satu email pengesahan akan di hantar ke email korang dan tunggulah jawapannya.

Sambil korang menaip Nuffnang akan keluarkan soalan soalan yang pernah ditanya pada mereka, yang lebih kurang sama dengan soalan korang. Jadi kalau dah ada suggestion dari dieorang tak perlu lah kita taip lagi. Sebab sesetengah soalan telah pun dijawab. tapi nak bagi puas hati send ajer lah, bagi kakitangan Nuffnang sibuk sket he3..dieorang dapat gaji kan he3.

Nuffnang merupakan komuniti yang sangat mesra dengan Blogger blogger jadi anda anggaplah macam kawan, setakat yang Lanun tahu dari segi cara mereka menjawab sangatlah mesra dan tindakan mereka juga pantas. Dieorang sendiri pun adalah blogger dan berblogging. Jadi mesti dieorang paham.

p/s : Tanyalah banyak banyak bagi dierang rajin wat kerja he3.. ada sesetengah tu pas bertanyakan soalah terus dapat Buff, tapi Lanun still takda rezeki lagi :-)
Blog Widget by LinkWithin

2 komen disini yer..:

Ayie said...

Hahahah.. sekarang ini dorang masih belum jawab ticket aku.. benci n kiwak.. Hahahahha

Anonymous said...

tp sy xblh nk tnya kt helpdesk tu lg..sbb xleh login....
masalah sy..lpas register nuffnag account...sy xdpt email utk verify pon...mcm mna nk mintak nuffnag resend balik verification email eh?
nk try register balik...katenye email sy dh di register...bile try nk login...invalid...bile forgot password..nuffnag dispalay dah hntr kt email...tp still xde...upset...:(