29 May 2010

Pakistan Lawan Facebook... Cipta Millatfacebook....

Salam...
Pakistan ambil langkah serius dengan menutup Facebook dari memasuki internet negara dieorang hingga isnin ni. Tindakan menutup tu atas kes penghinaan nabi kita Nabi Muhammad SAW dalam group lets draw mohammed. Selain tu warga negara pakistan turut membuat satu lagi website seperti facebook sebagai serangan balas dan alternatif pada tindakan facebook yang berdegil untuk tidak menutup group kurang ajar tu.

Web sosial baru tu bernama Millatfacebook atau MFB. "Millat" bermaksud negara, pengguna facebook di Pakistan sekarang 2.5 juta tetapi menurut perkembangan dalam masa 3 hari jar bilangan penduduk Pakistan mencecah 4300 orang menjadi ahli web sosial baru tu.

Bagi Lanun ni salah satu dari serangan balas yang baik dari warga Pakistan, dari kita just duduk diam tak buat apa, baik ikhtiarkan sesuatu. Walaupun web MFB ni slow dan serba kekurangan tapi Lanun tetap sokong. Kita kat Malaysia juga ada alternatif buat facebook , jom usyar Myfriend2u hasil buah tangan local web kita. Lanun dah join he3.

Blog Widget by LinkWithin

6 komen disini yer..:

x-po said...

yeah! hidup pakistan! hapuskan FB, aku pun dh makin meluat dgn FB, sbb adik aku asik nk on9 FB je, serabut btl

uj said...

nahhh itu langkah berani... sebuah negara yang betol betol sensitif dengan dunia Islam... entah lahh UJ sebenarnya.. tidak begitu arif fasal FB.... namun buat masa ni... UJ belum ada akaun FB lagi...nampak gayanya mungkin tak akan ada kot...
hmmmm akaun bank islam ada la...:-)

apa kena mengena plak..hehehe

'AQILAH said...

ku pun ade acc myfriend2u...:) tapi tak aktif..

LaNuNsepet said...

lanun pun takda perasaan ngdap FB..
ngapa yar..

nurmisnan said...

aku on ke...
dah join friend2u..

gd nite swt nite n sour...

Cheese Monster said...

aku pun anti FB! tapi tiap kali on9, mesti buka jg fb. buka. tutup.buka.tutup. adehh~~