19 May 2010

"Star CTR" Lanunsepet UP!!! Satu Bintang.....

Salam...
Dari dulu hinggalah hari ni, Star CTR (click through ratio) blog Lanunsepet tak pernah pun nak bertambah, asyik 3 bintang jer. Tapi sekarang, nuffnang bertambah kamcing dengan blog Lanunsepet nih. Kat leaderboard 1 bintang lagi dah muncul menjadikan Star CTR untuk leaderboard jadi 4 bintang. Ape maksudnyer?

up up and away....

More star, more ads... Lebih bintang lebih banyak iklan...
More star, more earnings... Lebih bintang lebih masyukk....

Untuk sapa sapa yang tak tahu apa maksudnya bintang CTR tu meh kat sini Lanun terangkan, Bintang-bintang di sebelah kanan statistik korang dalam nuffnang tu menunjukkan "rating click". Rating ni berdasarkan nisbah klik pada iklan di blog korang tu dapat. 

Contohnya iklan Lanun kat atas ni, leaderboard adalah paling banyak dapat klik dari pembaca, jadi dengan naiknya rating tu pengiklan akan lebih berminat nak letak ads kat blog kiter (dapatlah buffered earnings). Jadi dengan rating ni kiter leh tahu guane rating kita dimata pengiklan. Bintang ni jugak jadi sebagai penanda aras kita sebagai pemapar iklan

Nak tambah star CTR?

Pendapat Lanun, untuk tambahkan star rating CTR ni kenalah kerja keras tingkat trafik. Tu je lah satu satunya cara untuk tambah CTR (Click Through Ratio). Nak tambah tu macam mana pulak? belajar lah dari yang pakar iaitu Lanun.. eh bukan.. mestilah pada JustKhai (Teknik meningkatkan trafik blog yang dijamin berkesan).
Blog Widget by LinkWithin

0 komen disini yer..: