01 June 2010

Kenapa Israel Serang Misi Kemanusiaan Ke Gaza ?

Salam...Celakalah kepada tentera zionis Israel dan penyokong penyokongnya... Kita takyah la kata israel laknatullah ni melampau, sebab dieorang memang dah lama melampau. Bukan baru hari ini, tapi dah lama dah sejak mereka masuk ke dalam palestin dan merampas semuanya. Kini apa yang tinggal adalah Gaza. Satu kawasan kecil yang Israel ni takut sangat sangat dan kawasan ni takkan musnah walaupun dari segi fizikalnya dah hancur lumat. 

Apa yang PBB, Liga Arab cakap semua tu takkan bagi kesan pad'a Israel kecuali dengan senjata dibalas senjata. Kenapa orang Arab takut lawan dengan senjata? Kenapa Amerika tawan Iraq dan kini Afghanistan? Fikir fikir...

Mari kita sama sama fikir kenapa Israel serang tiap tiap hari Gaza ni?, dan terbaru dier serang misi ke gaza misi kebebasan gaza 50 negara life line 4 gaza termasuk Malaysia (international humanitarian aid) macam yang lihat dalam video dan berita. Kenapa Israel serang misi ke Gaza?
  1. Israel taknak Gaza hidup kembali dengan bantuan kemanusiaan dari antarabangsa.
  2. Israel taknak penduduk sana sihat kerana dia takut dengan anak muda yang sihat dan kuat.
  3. Israel taknak penduduk Gaza berkembang biak dengan adanya bantuan antarabangsa.
  4. Israel taknak siapa siapa cuba bantu Gaza dengan takutkan orang dengan serangan bunuh komando.
  5. Israel taknak anak anak di Gaza membesar dengan bantuan dan jadi pejuang palestin.
  6. Israel mahu menekan Gaza sehingga mereka lumpuh dan jatuh ketangan Israel.
Israel ni penakut! Budak budak yang penakut! Palestin adalah kawasan yang Allah janjikan pejuang pejuang disana takkan habis, bom lah, letupkanlah, hantar lah peluru berpandu, hantar tentera, yang akan hancur adalah Israel. Mari kita doakan semua aktivis semua selamat pergi dan balik, doakan juga kehancuran tentera israel.
Blog Widget by LinkWithin

5 komen disini yer..:

Miss Izah Mohamed said...

semoga Allah melindungi pejuang2 kita... dan selamatkan Gaza

Anonymous said...

Sebenarnya bukan rakyat Malaysia yg patut memikirkan masalah ni.Tapi PEMIMPIN2 ARAB sepatutnya lebih faham. Dah berkurun2 masalah ni tak selesai. Dah beribu kali dan dah berjuta org rakyat Malaysia keluar demonstrasi. Hasilnya KOSONG. PEMIMPIN2 ARAB buat bodoh. Cakap berdegar2. Habuk pun tarak. Dah beratus ribu nyawa rakyat Palestin terkorban. Pemimpin ARAB buat apa?. Sebenarnya PEMIMPIN2 ARAB tu semuanya BACUL. Pentingkan diri sendiri.

LaNuNsepet said...

to miss izah : aaminn..
to anonymous : sama2 kita kena fikir, tapi memang kecewa sgt2 dengan liga arab hu3. mesir sendiri sekat bantuan ke gaza , tutup pintu sempadan hu3.
dieorg ni tak paham agama sama macam bangsa kita jugak..hanya yang berani jar mampu, rindu pemimpin berani macam ahmadinejad.

AdLynn said...

Muhasabah diri kite dan hendaklah kite sentiasa bersyukur atas nikmat Allah..
Keamanan juga adalah nikmat daripada Allah utk kita..
Subhanallah..

silencio momoi said...

smoga smuanya berjalan dgn lancar .. PRAY FOR GAZA