23 June 2010

Trend Beli Nombor Plat Kenderaan Beratus Ribu Untuk Apa?

Salam..
Hu3.. memang jenis suka membazir punya orang!, sanggup menghabiskan duit semata mata bida nombor plat kenderaan. Terbaru Datuk K suami Siti Nurhaliza beli nombor plate KCT 1 dengan harga RM66 650! Banyak sangat dah duit dieorang kan? Rasanya ada banyak lagi tempat berfaedah boleh si Datuk K ni sumbangkan duit die yang berkepuk kepuk tu. RM66 ribu hanya untuk nombor plat? KCT 1? Untuk bermegah megah?

ni nombor plat memalukan...

Lanun, nak tanya ada sapa tahu tak duit duit bidaan nombor plat pegi tang mana? disalurkan pada JPJ je ke? atau ke mana? kalau ke JPJ sahaja memang JPJ ni leh la jadi antara penguat kuasa paling terkaya kat Malaysia lar, daftarkan nombor lepas tu bidakan pada orang orang kaya. Atau duit ni di beri pada kerajaan Malaysia untuk salurkan pada rakyat di bawah ni? Ada siapa tahu info tak? 

ha3.. ni bukan untuk berbangga..

Fakta sedikit pasal nombor plat : 
1. Shahidan Kassim plat RG 1, RG 9, RG 12 dan RG 17 RM120,000.
2. Exco kerajaan Pahang CCC 3 RM62,400
3. Rekod termahal TAY 1 RM220,000 TAN 1 RM200,090 TAX 1 RM165,000 JJJ 120,000
4. Dato' Seri Adnan CCC 9 RM48,000.
5. Tun Mohd Khalil Yaakob pernah membida MBQ 1 MBN 8 MBN 1
6. ada banyak lagi... seronok dieorg habiskan duit pada benda macam ni.

Trend orang-orang kaya bida  nombor plate ni, semata mata untuk tunjuk lagak dan kekayaan... Jawapan dieorang mungkin : Duit aku..aku punya suka lar..
Blog Widget by LinkWithin

22 komen disini yer..:

ibuintan said...

salam Lanun..
memang tu semua duit mereka, sukahati mereka nak buat apa kan..tapi rasanya betul juga "untuk menunjukkan aku kaya"..
iya juga kemana pergi duit bidaan tu..lanun siasatla nanti buat entri, pasti boom

shafiq said...

naj115 macam najis. haha. kalau naj18 ? najib. ;)


My latest entry : Perbezaan Antara Caps Lock OFF Dan Caps Lock ON

FarHa said...

haii lanun!!

sy baru je borak2 pasal nih ngan adik..byr mahal duit dpt kat jpj..skdr no je pon..jpj hanya keluarkan no! hbs satu peringkat ke satu peringkat..tp just number!!

tu laa mcm en lanun ckp, nak tunjuk kunun golongan VIP..huhu..bg sy tak de maknenye...

Ed Zahid said...

duit tu masuk ke JPJ..tp duit Hasil JPJ pergi ke kerajaan pusat 100%
so kerajaan yg dpt duit

Ed Zahid said...

duit tu masuk ke JPJ..tp duit Hasil JPJ pergi ke kerajaan pusat 100%
so kerajaan yg dpt duit


EOM Sungai Melaka versi HDR

sarah shafie said...

haha..ayh aku pun gile jgk dgn nombor ni tau..bkn stakat no plat, no phone skali..minat kot..

LaNuNsepet said...

owh...

tq pada semua :-)
tq ed zahid.. owh gitu..
baguslar.. terjawab jugak..
harap jgn untuk JPJ jar duit tu..
salurkan pada rakyat.. baiki jalan..
buat jalan.. :-) tq3..

niesz said...

kalau niesz nk no plat N154...brape plak ek..hihi..

Kancilbiru said...

sungguh membazir....baik derma kat org susah...dak pun bagi jer kat aku..hahaha

DALILA said...

teringin nak no plat DEE 1...ahaks...
dulu no phone and no plat kereta sama, 8300..sekarang tidak lagi..huhu

tapi kalau nak beli no plat sampai beribu2 tu memang suatu pembaziran..tapi dah obses nak buat macam mana..diorang mampu

iniAKU said...

haish, duet tu wang.wang tu duet.
baek bagi aku, ade pekdah

Ieda Al-Habsyi said...

membazir!! org kaya sangat sampai duit tak tau nak buat apa, tup tup duit pon dtg dari cara yang haram..

sakura_eiza said...

tu aa membazir jerk..huhu..
aku pown da kna boom sal no plat neh...tp seb bek dlm ratus jerk.....ntah apex tu aa...siap cakap itu ini..tp ta btaw pown sal byaran...(kes budak yg tataw sal pmbelian keta..cmni la jdinya..)

Anis izyan Abd Rahman said...

btolla..tak paham btol kan..kalo yer pun duit mayak smpai tak tau nak wat ape..bek sedkah je ke manusie2 miskin yg lebih memerlukan kan2..
isk2..
no plate je pun..
anis pnh jumpe no2 plate bodoh dan memalukan tuh...hisk

M a W a D D a H said...

baik sedekah kat orang yang memerlukan...huhuhu...

mijie said...

huh dh ada info sini..td bru smbg2 dgn mmbr psal nie..mcm dh tau2 je mijie nk cari info nie..:)

zee said...

biasela,dah kete mahal2,no mestila nak lawa/cantik. paling cikai pun 3 nombor.kalau terlebih kaya, 1 nombor

mrs.JamaL said...

kite pown kalau ade duit nak jugak mcm ni....tp almaklum la.

wawan said...

huish
ingat WTF 1 yang paling mahai dalam Malaysia niiiiii tengok² ade lagi mahaiiii

Afzainizam said...

Abah oh Abah...
Kerana abah aku disini
Kerana abah aku gembira
Kerana abah kuterasa bahagia…
Terima kasih atas segalanya
Abah oh Abah…
Tak pernah kau keluhkan
Semenjak kecil aku dibesarkan
aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu
Teguran mu.. Marah mu..
Tanda sayangnya abah pada anak mu
Anak mu saja tak peduli dan buat tak tahu
Abah oh Abah...
Abah…engkau semangatku
kau padamkan air mataku...ketika aku bersedih…
Engkau penawarku ketika aku sakit…
ketika aku ketawa .. engkau turut ketawa
Abah oh Abah...
Namun ketika engkau berduka ?
Aku harap Akulah penawar duka laramu
Tiap saat aku menghitung kerinduan terhadapmu…
Abah
Doa ku untuk mu
رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ
"Rabbanaghfir Lii Wa Li Waalidayya Wa Lil Mu'miniina Yauma Yaquumul-hisaab"
"Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)"
O our Lord! And forgive me, and my parents, and all the Muslims on the day when the account will be establishe
Surah Ibrahim 14:41

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME—WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~۞~ Kembara~Mahkota~~Johor~۞~
~~۞ ~(KMJ) 2010~edisi~ ke12~۞~
~۞ ~~26 hingga ~28 Jun 2010~~۞~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME-- WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

beb aku suka info ko ni... baru aku tau esco ni banyak di bazirkan pada nom plat aje... kalau duit tu bantu rakyat bertambah berkat jawatan esco tu... cehhhh ramai yang memerlukan bantuan lebih lagi dari nombor plat

tahniah atas info ni

RaMa2UnGU said...

MEMBAZIR!!!

LaNuNsepet said...

wah.. tenkiu...
byk komen.. :-)

pada lanun mmg semua ni membazir..
tp elok gak kan? kalu dgn wat bida nombor plat ni, org kaya baru la keluar duit, suh sedekah taknak.

dari bidaan ni duit tu leh kerajaan salurkan pada pihak yg perlu,,
kiranya ni cara untuk kita amik duit org2 kaya nih. he3