10 June 2010

Korang Dah Tengok Belum Video ni? Kucing Malang Berkaki Dua...

Salam...
Korang dah tengok belum video ni? Pada yang belum Lanun jemput tengok sama sama kucing yang berjalan guna dua kaki sahaja, dah macam arnab dah Lanun tengok. Sebelum ni Lanun hari tu dengar kawan kawan cerita jer pasal kucing ni. Tak tgk pulak lagi video nya, ni bila tengok dengan mata sendiri memang rasa sadis sangat. 

Kisahnya begini, pada tahun 2005 seorang lelaki ni dah selamatkan seekor kucing yang dua belah kaki depannya dah kena potong! kena potong sebab mencuri ikan dekat sebuah restoran ni. Lelaki ni selamatkan, bawak balik ke rumah dan rawat luka parah kucing tu. Sebulan kemudian kucing tu Alhamdulillah sembuh, kucing tu dinamakan hero (sesuai dengan apa yang di alami kucing comel ni). Kucing tu berjaya survive dengan berjalan menggunakan dua kaki belakang sahaja. Jom kita saksikan video kucing malang ni yang kini dah sihat. 

Berdasarkan maklumat dari video kucing ni dijaga oleh pasangan Mariah dan Hairey. Syabas Lanun ucapkan sebab buat tindakan yang sangat mulia. Besar pahala korang dapat. Korang dah tengok lum video ni ? Ape pendapat korang ?


video hero kucing sedunia yang sadis..
Blog Widget by LinkWithin

25 komen disini yer..:

Affan Ruslan said...

Thanks bro, dah tgk dah.
Kt oh tidak kot..

mg kejam r.

M a W a D D a H said...

first time tengok video ni...rasa sedih plak rasa..hanya kerana disebabkan mencuri ikan, kakinya di potong...kucing itu sungguh comel...macam mana la ada orang terpikir nak buat camtu..adehhh...

LaNuNsepet said...

to affan
owh.. lmbt ar aku ni.
takper tgk skali lg..
ha3..

tu lar pasal..
kejamkan.. hu3..
series bodoh.
geram aku.

LaNuNsepet said...

to mwadah

entah ler, ape yg dier pk masa bertindak mcam tu. kompem darah memancut2.. tak kesian ke.

ibuintan said...

slamat pagi,
akak dah tengok dah....
memang kejam manusia tu, sama taraf ngan si zionis tu....
respect kat hairie n wifenya tu, sebab sanggup jaga

suhaisweet said...

nice n3..visit mine if free k.;D

Nur said...

hmm.... teringat kes kucing langsung tak ada kaki

sedih aku tengok.. tak tahu le kucing tuh masih hidup lagi ke tidak..

semoga mereka yg membela kucing kudung nih mendapat pahala yg amat besar...

dan pd yg zalim kucing nih, moga dapat balasan yg sama..

chekZu said...

zmn Rasulullah..

seorg pelacur masuk syurga krn beri minum pd seekor anjing yg sgt dahaga..

seorg manusia masuk neraka sebab kurung binatang (kucing rasanya) dan xbg mkn minum..

kejamnye manusia ..nanges tgk vid ni..moga Allah memberi ganjaran pd mereka yg berbuat baik sesama makhluk...

Kaseh Esmiralda said...

sobs~~...ayaq mata dh berlinang dh ni bro...
Cik kaseh suka kucing n bile tgk video ni rasa sgt sedih...kejam btol manusia yg potong kaki die tu...

LaNuNsepet said...

to ibu intan
tu ar respek ngan pasangan tu.
tq sebab jaga kucing tu.

LaNuNsepet said...

to nur :

elok org yg buat tu kena potong gak.

LaNuNsepet said...

to nur :

elok org yg buat tu kena potong gak.

LaNuNsepet said...

to chekzu :
hu3.. betul tu..
kita sama2 makhluk Allah buat baik lah sesama dieorg jugak.

LaNuNsepet said...

to Kaseh Esmiralda

sabar yer.. nasib baik ada org jaga, kalu tak sia2 jar mati kucing tu. hu3

S.I.T.I said...

tak penah tgk or dgr pn sal story nih..pestaim dgr..dasat gak eh cte tu. ermm...

LaNuNsepet said...

siti tgk dah video bawah tu??

athime said...

dah tengok dah..
first time jumpa video ni terus bagitau mama,babah,kakak-kakak,adik,abang-abang ipar,jiran,sampai cousin-cousin seberang sempadan laa...

LaNuNsepet said...

to athime

wah2.. cepat betol ko sebarkan...
bagus2.. aku lmbt la ni.. hu3

IzzaH si pari pari said...

salam~~
ciannye kucing tomei nih..
aduyaii..sy ni dahla gembeng..
harusla nanges bile bayang camne derita nye kucing ni 2 kaki je..
cam manusia berkaki sebelah jek..

*orang yg buat tu memang BINATANG kan?!

Linda~~ said...

baru tgk video nih dan sepanjang video bergerak linda menangis..i love cat very much..kenape sanggup potong tgn kucing tuh sbb benda2 kecik..sedih sgt2..dia pun nk mkn jugak!!rumah linda ade kucing so linda rase manusia sekarang kejam!!

LaNuNsepet said...

to izzah si pari2..

hu3.. manusia leh bertindak lebih dari binatang bile ikut nafsu..
keji n zalim itu untuk si pesalah!!

LaNuNsepet said...

to linda :

sedih kan, hu3..
aper lar dier pk mase potg kucing punya kaki.. mane belas kasihan?
mana la rasionalnya?

kalau geram sgt2 xtahan ke ape.., simbah jar ngan air..tp jgn la air panas.

mizzura said...

dah tengok..kesian kan..credits to that person yg sanggup jaga dia..

Boyachilles said...

tuan punya kucing kudung baru lepas membaca entri ini

Anonymous said...

aku nak citer skit kisah ayah aku plak. dia memang sukakan kucing, sampai tmpt keja dia pun banyak kucing. satu hari ada kucing tu termakan kail pancing dari anak haram jadah yang memancing dan buang ikan merata...aduhhh, tinggal nyawa ikan je. so ayah aku pun hantar pegi klinik haiwan...esok lusa kucing tu makin baik dan sekarang dah sihat pun. sian dia menderita x sapa peduli...